TV 2015: Boj med komercialkama, nacionalka pa spi

Na Vikendu smo pod drobnogled vzeli vse, kar se je v letu 2015 dogajalo na domačih televizijah. Spomnili smo se najbolj odmevnih trenutkov, izpostavili, kdo in kaj nas je navdušilo, zbrali smo tudi polome leta.     

Objavljeno
29. december 2015 18.11
Teja Roglič, Vikend, Robi Loboda
Teja Roglič, Vikend, Robi Loboda

Iztekajoče se televizijsko leto si bomo zapomnili po divjem tekmovanju med Pop TV in Planet TV ter kar nekaj zgrešenih potezah javne televizije. Program komercialnih televizij si zaradi tekmovanja z resničnostnimi šovi in telenovelama postaja vse bolj podoben, da bi bili resničnostni šovi gledani, vsako leto izbirajo vse bolj kontroverzne tekmovalce, igrani program naših televizij pa se žal ni obrnil v smer, ki jo je lani začrtal Tomaž Kajzer, temveč v smer prekomerno dramatičnih telenovel. TVS, ki bi lahko enoličen program komercialnih televizij dobro izkoristila in gledalce očarala s klasičnim razvedrilom in kakovostnim igranim programom, pa se je letos še bolj kot druga leta ozirala vase. Na ravni celotne institucije to pomeni ukvarjanje z internimi zdrahami, v programu pa to pomeni, da še nikoli nismo gledali toliko oddaj o usodi, oziranju vase in notranji moči. Zato bomo za oddajo leta znova razglasili drugo sezono šova Znan obraz ima svoj glas, upamo pa, da bo 2016 prineslo toliko novega, da nam ne bo treba enako skleniti tudi prihodnje leto.

Boj med vinogradi


Komercialni televiziji sta se udarili s telenovelama Ena žlahtna štorija in Usodno vino. Čeprav se Žlahtni štoriji priklanjamo, ker je bila prva, sta očitno obe našli pot do gledalcev.

Boj v »resničnosti«
Najprej sta se Planet TV in Pop TV borili s šovoma Bar in Big Brother, nato pa še s šovoma Kmetija: Nov začetek in Gostilna išče šefa. Če smo še pred dobrim letom menili, da bo Pop brez težav premagal Planet, je zdaj jasno, da je vsaka bitka od začetka odprta. In nam je to všeč, več konkurence, več dobrega programa.

Letos so bile v ospredju resničnostnih šovov dame, a so nežnejšemu spolu naredile medvedjo uslugo:

Promotorka leta: Ivona Pavlovič
Tekmovalci v šovu Bar so gledalcem ponudili strašljiv vpogled v »kulturo« današnje mladine, kjer prednjači želja po zvezdništvu brez kakršnega koli znanja, alkohol, nasilje in poniževalen odnos do žensk. Poosebljenje teh trendov je mlada Ivona, ki se je svojimi izjavami in dejanji vpisala v anale domačih resničnostih šovov.

Zdraharka leta: Maja Martinec
Tudi šov Kmetija: Nov začetek je ponudil obilo zgražanja, predvsem zaradi Maje, ki je s svojimi »ljubezenskimi« izpadi do fanta Nika dodobra popestrila dogajanje na kmetiji. Ihta, zamere, dretje, dolgi nosovi in skrivanje pred kamerami s pomočjo vzglavnika so postali ikonični trenutki letošnje sezone. Ko smo po njenem odhodu domov že kar malo pogrešali razburjenje, je po vrnitvi v zadnjem tednu uprizorila še en šov.

Nikar več v Srbijo

Big Brotherja so prvič snemali v Beogradu, kar je imelo žal katastrofalne posledice za studijsko oddajo. Da tuje občinstvo, ki ne razume šal in ploska v napačnem trenutku, ne deluje, bi lahko videli že pred nekaj leti v oddaji Zadetek v petek s Klemnom Slakonjo.

 

 

Par leta: Lili Žagar in Marko Potrč
Bali smo se, da bosta zakonca pred kamero preveč sladkobna, a sta bila uigrana in zabavna, prihranila pa sta nam tudi vse svoje zasebne šale. Še bi ju gledali!

Par, ki naj to ne bo več: Vid in Pero
Voditelja Talentov sta gotovo najbolj iztrošen voditeljski par, njune šale ne delujejo že nekje od druge sezone.

Par za vsa tekmovanja: Maraaya
Zdi se, da ni več Evrosonga brez Maraayje, Marjetka in Raay sta Slovenijo predstavljala na Pesmi Evrovizije in kar dvakrat zapored napisala zmagovalno pesem za otroški Evrosong. Torej ne velja več Raay v vsako slovensko vas, temveč Raay v vsako svetovno prestolnico.


Polomija leta: Ne se hecat'

Ena najbolj pričakovanih oddaj leta je razočarala v vseh pogledih. Nina Osenar in Boris Kobal sta bila medla, rubrike nenavadne, oddaja pa sploh ni imela rdeče niti.

Polomija leta #2: Točno popoldne
Nekoč je bil Bojan Krajnc sinonim za kakovostno razvedrilo, a je očitno nekje na poti izgubil dar. Oddaja, v kateri je bil Tadej Toš najprej lik, nato pa Tadej, nikakor ni našla prave identitete.

TV osmoljenec: Tadej Toš
Igralcu naskok na TV nikakor ne uspe, najprej je neslavno propadla oddaja Državljan Toš, letos pa še Točno popoldne. A morda je imel Toš prav, ko je še pred začetkom oddaje Točno popoldne ugotovil: »En človek ne more sam delati aktualnega in zabavnega tedenskega šova. Pričakovanja občinstva so visoka, naročniki hočejo veliko muzike za malo denarja, človek, ki hoče delati, pa vstopi v to igro in obljubi veliko muzike. Potem lahko to narediš enkrat, dvakrat, trikrat, ne pa 32-krat.«

Znova presežek: Znan obraz ima svoj glas
Pop TV konja, ki zmaguje, ne bo menjal. Tudi druga sezona znanih obrazov je navdušila.

 

Prvič presežek: Vikend paket
Berni in Jože sta na ekrane prišla brez pompa in napolnila prazen termin popoldanskih oddaj ob koncu tedna s politično korektnim a prikupnim razvedrilom.

Odkritje leta: Jože Robežnik
Simpatičen nastop in iskrive pripombe, a nič voditeljskega zvezdništva, s katerim bi kot mnogi drugi voditelji hotel zasenčiti svoje goste. Joc je obraz, ki smo ga dolgo čakali.

Talent leta: Lado Bizovičar
Lado se je vrnil v velikem slogu, na presenečenje mnogih je postal žirant v oddaji Slovenija ima talent, pripravil je novo predstavo Slovenska literatura od A do Ž, organizira pa tudi serijo predstav Na žaru. Verjetno najbolj prijetno presenečenje so predstave Na žaru, a tudi kot žirant je popestril sicer neskončno razvlečene Talente.

Kuhanje: MasterChef, Tereza, Polona ga žge, Planet kuha, Z vrta na mizo
Kuharske oddaje postajajo vse bolj priljubljene, vprašanje pa je, katera gledalce najbolj privabi v kuhinjo. Če je MasterChef resničnostni šov, kjer recepti niso v ospredju, pa pri ostalih oddajah so. Pri Poloni in Terezi je občutek, da je estetika oddaj pomembnejša od vsebine, Planet kuha postaja hipsterska hiperaktivnost, zato mnoge privabi preprostost in umirjenost oddaj Z vrta na mizo.

Smešno: Ta teden z Juretom Godlerjem
Godler se je v svoji samostojni oddaji odlično vživel in razživel, vidi se, da šova ne sestavlja sam, temveč z ekipo scenaristov, je pa res, da marsikatero šalo že prej vidimo pri Johnu Oliverju.

Vse je mogoče
Po neuspehu oddaje Ne se hecat' si je razvedrilni urednik Mario Galunič ob začetku šova Vse je mogoče kar pošteno grizel nohte, a zdaj je gotovo pomirjen. Oddaja prinaša prav spodobno razvedrilo, če bi bilo za kak decibel tišje, pa bi bilo še bolje.

Dobro jutro ves dan
Zvezdana, Čas za Manco Košir, Zaljubljeni v življenje ... Toliko, kot smo se lahko letos ob TVS ozirali vase in duhovno rasli, verjetno nismo še nikoli. Pravzaprav se zdi, da z izjemo oddaje Vse je mogoče zadnje čase na TVS le še govorijo o usodi, pečejo piškote in klepetajo z vedeževalci. Hja, če šefica oddaje Dobro jutro postane šefica televizije, se Dobro jutro pač raztegne v »dober dan«.

Klicaj še ne prinese uspeha: Ustreli! in Vem!
Planet TV in TVS sta letos oddaje končevali s klicajem, a to ne pomeni, da so od navdušenja ploskali tudi gledalci. Improvizacijska oddaja Ustreli! ni bila tako posrečena kot pred njo Planet stand up, kviz Vem! pa bolj kot na sodobno razvedrilo spominja na oddaje, ki smo jih gledali pred desetletji.

Tuje serije, kje ste?
V času, ko v tujini televizijske mreže tekmujejo le še s tem, kdo bo postregel z bolj kakovostno in presenetljivo televizijsko serijo, so naše komercialne televizije na tovrstno produkcijo pozabile in nam servirajo le sto in eno različico serije Na kraju zločina in nove serije, ki so jih v tujini ukinili že po eni sezoni. Kakšno svežo in kakovostno serijo lahko tako vidimo le na Foxu (Imperij, Živi mrtveci) in na TVS (Pogrešani sin, Zapuščina, Broadchurch, Zadnji tango v Halifaxu ...), a kaj ko je nacionalka precej nerodna pri umeščanju tovrstnih vsebin v program. Ko smo se po seriji Oblast in prvi sezoni Zapuščine ravno navadili, da so nedelje zvečer rezervirane za kakovostno evropsko TV produkcijo, so drugo sezono Zapuščine uvrstili v program po Vse je mogoče v soboto zvečer, kar se zdi povsem nelogična odločitev.