Grobost neotesanega rocka

Ostarela rock zvezda Bora Đorđevič je s svojo Ribljo čorbo v solidno polnih ljubljanskh Križankah predstavil nov album Minut sa njom, ki je izšel letos. Ta se osredotoča predvsem na ljubezensko tematiko.

Objavljeno
27. september 2009 12.08
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
Ljubljana - Bora Đorđević, jezikavi nesramnež je bil velik idol nekonformističnega obnašanja in življenjskega sloga v času mojega odraščanja. Vedno je "scal proti vetru" in zato nam je bil všeč. Zato je bilo toliko bolj presenetljivo njegov preobrat, ko je v začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja ob razpadu Jugoslavije obrnil plašč in začel tuliti v nacionalistični rog skupaj z oblastniki. Številni smo se počitili izdano ...

Zato sem potreboval kar 20 let, da mu oprostim tisto, kar sem imel za izdajo nekega osnovnega rock'n'roll principa, ki je vseboval kronični boj proti neumnostim in kretenizmom. To je je Đorđeviću v osemdesetih letih odlično šlo iz grla. Potem pa ...
Tako sem se odpravil v Križanke s skepso v duši in ta dvom je ostal tudi po navidez vzornem rock koncertu, kjer je bilo vse tako, kot mora.

Kakorkoli že, ostarela rock zvezda Bora Đorđevič je s svojo Ribjo čorbo v solidno polnih ljubljanskih Križankah predstavil nov album Minut sa njom, ki je izšel letos. In dejansko je bil koncert sestavljen iz, predvsem na začetku pregledom pesmi z novega album, ter kasneje parado uspešnic, ki jih je Riblja čorba pridelala v treh desetletij. In teh ni malo.

Vsekakor so močnejše pesmi z začetnega obdobja kariere te skupine. Ostajajo vzorčni primer robatosti in neposrednosti ter čuta za odkrivanje in razkrivanje socialnih razlik v najbolj pravični od vseh družb.

Tako pa se na novem albumu Bora Đorđević osredotoča predvsem na ljubezensko tematiko, o večnem in kompleksnem odnosu moški - ženska. Tako je občinstvu v Križankah med drugim ponudil Bože, koliko te volim, Odlazim, Minut sa njom, Muško od plastelina teh eno pristno hedonistično Radiću šta god hoču, ki so tudi sicer neka rdeča nit njegovega ustvarjanja. In Bora si je na koncertu marsikaj dovolil, tako obilico šal na lasten račun, kajti pesmi je povezoval z bolj ali manj posrečenimi duhovitostmi in celo šalami, med katerimi so bile nekatere zelo neokusne, predvsem tiste o homoseksualcih. To pa je v času, ko so ti morali odpovedati napovedano parado ponosa po Beogradu zaradi napovedanega nasilja srbskih nacionalistov, izpadlo zelo nestrpno.

Sicer pa se Bora kljub letom razdaja in občinstvo ga s hvaležnostjo sprejema, kajti komaj je stopil na oder Križank, že je doživel skandiranje »Bora majstore«. In navdušenje občinstva je držalo do konca več kot dveurnega koncerta, ki ga je skupina končala s kar dvema dodatkov in se poslovila s skladbo za lahko noč Dobro jutro.

Vmes pa je skupina ponudila pravcato parado uspešnic z zgodnjih albumov, ki jih je skoraj vse odpelo tudi celotno občinstvo od Nemoj srećo, nemoj danas, A vetar duva, duva, duva, Dva dinara druže, Volim, volim žene, Amsterdam, Avionu slomiću ti krila, Pogledaj dom svoj anđele, Ostani đubre do kraja in pa za konec prvega bisa njihova srhljiva skladba o krutosti povzpetništva Lutka sa naslovne strane, katero je popestrila skromno oblečena plesalka. Sicer pa so Riblja čorba poskrbeli tudi za nekaj več dogajanja na odru, saj je naslovno skladbo z novega albuma Minut sa njom popestril par s strastnim plesom, skladbo Amstersam, dva žonglerja, sodeloval pa je tudi 30-članski pevski zbor iz Brezovice.

Kakorkoli že, Bora Đođrević ostaja neugnan, včasih neokusen, nikoli pa se ni moglo reči, da je neiskren, kajti vedo je bleknil tisto, kar je mislil brez dlake na jeziku. In zato se je tudi številnim priljubil.

Riblja Čorba, rock koncert, Križanke, Ljubljana, 25. 9. 2009