Glasba virtuoza

Novi plošči kitarskega virtuoza Vlatka Stefanovskega, Treta Majka, s poudarjenim ljudskim izročilom, in Kula od karti, z mešanico jazza, rocka in popa.

Objavljeno
29. april 2005 14.38
Makedonski kitarski virtuoz Vlatko Stefanovski, ki je je ustoličil na prestolu kralja kitare na Balkanu in bližnji okolici že pred desetletji, ko je načeloval jazz-rock zasedbi Leb i sol. Ta je poleg fuzije jazza in rocka ponujala še glasbo motivirano z makedonskimi in balkanskim bizantinskim melosom še preden je kaj takega postalo modni trend in se poimenovalo glasba sveta (world music). Pri Vlatku je to prišlo spontano.

Taka je tudi njegova nova plošča Treta Majka, ki jo je izdal skupaj z dolgoletnim spremljevalcem na njegovi samostojni poti, kitaristom Miroslavom Tadićem, sodeloval pa je tudi Theodosii Spasov s kavalom.

Na albumu Treta Majka, ki je izšla pri založbi Scardonia, distribucija Menart, je deset instrumentalnih skladb, ki temeljijo na makedonskem glasbenem izročilu in so zaigrane izredno čutno svetovljansko, tako da po tej plošči zlahka sežejo poslušalci iz zelo različnih kulturnih okolij, ki jih zanima tudi kultura na Balkanu, katere seveda ne manjka, in ne le politične in vojne zdrahe.

Za nekatere je glasba s plošče Treta Majka morebiti preveč new ageovska, za druge premalo tradicionalna, vsekakor pa je to glasba, ki jo Vlatko in Miroslav nosita v sebi in jo imata zapisano v genih. Lirične zgodbe iz goratega balkana so preprosto fascinantne. Gotovo je to eno boljših glasbenih del, ki je prišlo z balkanskega polotoka.

Nedavno je pri nas izšla tudi prejšnja samostojna plošča, Kula od karti, ki jo je Vlatko Stefanovski izdal pred dvema letoma za založbo Hit Records, distribucija Menart. Na albumu je tudi nekaj znamenitih gostov, in sicer Manu Katche, legendarni jugoslovanski rocker Kornelije Kovač in pa hrvaški pevec Gibonni.

Na plošči je deset skladb, katere je napisal Vlatko, in so veliko bolj običajna pop, jazz, rock ponudba. Vsekakor tudi na nje Vlatko, mogoče celo veliko bolj, kot na novi ploči, želi dokazovati svojo kitarsko virtuoznost. Vendar se pri tem brzda, tako je celoten izdelek zelo soliden. Uspešnica z njega je naslovna skladba Kula od karti, vsekakor pa je najbolj močna skladba na plošči Ova e Balkan, ki na umetniški način prekomentira nedavna vojna obračunavanja na Balkanu.