2Cellos: Dva čela in eno vesolje

Slovensko-hrvaški zvezdniški duet bo na Ljubljana Festivalu predstavil nov album Celloverse.

Objavljeno
22. julij 2015 19.19
Slovenec Luka Sulic in Hrvat Stjepan Hauser sta 2 Chellos. Promocijski material-Foto:Stephan Lupino
Zdenko Matoz, kultura
Zdenko Matoz, kultura

Luka Šulić in Stjepan Hauser sta čelista, člana svetovno znanega dueta 2Cellos, ki ga je pod svojo perut vzel menedžement Eltona Johna, s katerim sta tudi nastopila v ljubljanskih Stožicah. V Sloveniji pogosto nastopata, nocoj ob 21. uri pa bosta v Križankah predstavila tretji album Celloverse.

V Mariboru rojeni Luka Šulić in v Pulju rojeni Stjepan Hauser prihajata iz glasbenih družin. Poznata se že res dolgo, saj sta se srečevala na tekmovanjih za mlade čeliste. Čeprav so ju mnogi imeli za tekmeca, sta vedno bila prijatelja, pravi Hauser. Zato je bilo za nekatere veliko presenečenje, ko sta združila znanje in moč. Spoprijateljila sta se, ker sta hitro ugotovila, da sta sorodni duši.

Kot pravi Šulić, imata glede violončela in glasbe enako vizijo, energijo in entuziazem. A ovira za sodelovanje je bilo dejstvo, da sta študirala v različnih mestih, Stjepan šest let v Londonu, Luka pa v Zagrebu in na Dunaju. Ko je slednji prišel v London, sta se začela pogosteje družiti in postopoma oblikovala idejo, ki je pod imenom 2Cellos proizvedla izjemne videe, tri albume in številne velike koncerte in turneje ter tako osvojila svet.

Interpretacije svetovnih pop in rock uspešnic

Začelo se je s preprostim, a izjemnim videom s priredbo pesmi Michaela Jacksona Smooth Criminal . Nato so sledile interpretacije svetovnih pop in rock uspešnic v odličnih aranžmajih za dva violončela in občasno še bobne. Priredbe pesmi kot Where the Streets Have No Name in With or Without You (U2), Misirlou Dicka Dala iz filma Šund, Stingova Fragile, pa Hurt zasedbe Nine Inch Nails, Welcome to the Jungle Guns N' Roses do Nirvanine Smells Like Teen Spirit so sestavljale skorajda nemogoč izbor, ki pa je v njuni izvedbi deloval eksplozivno.

Sledili so vse večji nastopi in vse daljše turneje. Na drugem albumu In2ition iz leta 2013 sta že imela glasbene goste svetovnega formata. Pianist Elton John je z njima izvedel skladbo Petra Greena Oh Well, kitarist Steve Vai Highway to Hell skupine AC/DC, pevec Zucchero Il Libro Dell 'Amore ameriške zasedbe The Magnetic Fields, pianist Lang Lang pesem Clocks skupine Coldplay in še bi lahko naštevali. Poleg gostov svetovnega slovesa sta na album uvrstila povsem solidno lastno skladbo Orient Express. Bilo je očitno, da sta Šulić in Hauser več kot le običajno izvrstna interpreta. Že njune priredbe so močno avtorske, tako da je bil korak naprej le vprašanje časa.

Tako sta tudi za nov, tretji album, ki je izšel letos spomladi z naslovom Celloverse, napisala naslovno skladbo. »Z avtorsko pesmijo Celloverse želiva pripeljati poslušalce v popolnoma nov svet, v novo vesolje, cello universe, vesolje čela. Želiva pokazati vso lepoto, toplino in čarobnost najinega instrumenta,« sta povedala o novi skladbi. Na albumu je sicer 13 pesmi, naslovna pa ga sklene. Tokrat imata le enega gosta, s katerim sta se vmes spoprijateljila. Kitajski pianist Lang Lang je z njima posnel pesem in hudomušen video Live and Let Die Linde in Paula McCartneyja iz skupine Wings.

Album sta napovedala z videom za priredbo Stingove uspešnice Shape of My Heart, ki ga je režiral Darko Drinovac, še prej pa sta predstavljala nove priredbe pesmi Thunderstruck skupine AC/DC, katere video ima že skoraj 42 milijonov ogledov, I Will Wait skupine Mumford & Sons ter udarne skladbe The Trooper skupine Iron Maiden s klasičnim uvodom, operno uverturo William Tell. Na albumu ne gre brez filmske glasbe (Mombasa, Time) znamenitega Hansa Zimmerja iz filma Inception. In spet sta se poklonila Michaelu Jacksonu s priredbo njegove skladbe They Don’t Care About Us.

Nista prva

Luka Šulić in Stjepan Hauser seveda nista prva violončela popeljala v neko drugo vesolje. To so prej naredili finski klasični metalci Apocalyptica ter kitajski Francoz in Američan Yo-Yo Ma.

Šulić pravi, da so Apocalyptica začeli svoj projekt že pred devetnajstimi leti s priredbami pesmi Metallice, igrajo predvsem metal. »Razen tega, da vsi igramo na violončelo, imamo bolj malo skupnega. Yo-Yo Ma je drugačen, saj je najprej ustvaril kariero s klasično glasbo, potem pa je začel mešati glasbene zvrsti, sodelovati s pop in rock glasbeniki ter skladati glasbo za filme.« Dodaja, da sta s Hauserjem odraščala s klasično glasbo in veliko več poslušala Yo-Yo Maja kot Apocalyptico ter seveda predvsem Rostropoviča.