2Cellos: vse možnosti violončela

2Cellos Slovensko-hrvaški dvojec violončelistov očaral mnoge, tudi Eltona Johna.

Objavljeno
14. november 2011 08.13
Posodobljeno
14. november 2011 11.00
Zdenko Matoz, kultura
Zdenko Matoz, kultura

Slovensko-hrvaški čelist Luka Šulić in hrvaški čelist Stjepan Hauser sta z videom pesmi Michaela Jacksona Smooth Criminal na portalu You tube očarala milijonsko občinstvo, številne vodilne glasbene založbe, denimo Sony, in tudi Eltona Johna, ki ju je povabil na njegovo turnejo. Z Lukom Šulićem in Stjepanom Hauserjem smo se pogovarjali o njunem naglem uspehu.

V petek sta svetovno znana čelista skupaj z Eltonom Johnom nastopila v stožiški Areni ter osvojila še srca in ušesa slovenskega občinstva. K vrsti njunih uspehov sodi tudi album 2Cellos s skladbami znanih izvajalcev, kot so Nirvana, U2, Guns n' Roses, in novejših skupin Kings Of Leon, Coldplay, Muse, ki je postal uspešnica.

Kakšen je kontekst vajinega srečanja in kako sta se odločila, da bosta igrala skupaj?

Hauser: Bila sva mlada obetavna čelista in mnogi so v nama videli predvsem tekmeca. A vselej sva bila prijatelja in v nekem trenutku sva združila znanje in moč, kar je bilo za mnoge veliko presenečenje.

Šulić: Spoznala sva se pri petnajstih letih. Takrat sva se tudi spoprijateljila, saj sva ugotovila, da sva sorodni duši. Glede violončela in glasbe imava isto vizijo, energijo in entuziazem. Ideja, da bi skupaj nekaj napravila, je stara, a precej časa sva študirala v različnih mestih, Stjepan šest let v Londonu, jaz pa v Zagrebu in na Dunaju. Šele lani sem prišel v London. Tam sva se začela pogosteje družiti in postopoma oblikovala to idejo.

Svetovni odmev sta pridobila z uvrstitvijo videa Smooth Criminal na You tube. Tega brez glasbene kvalitete seveda ne bi bilo. Kaj je bilo po vajinem odločilno pri takojšnjem uspehu: izbor skladbe, dinamični video ali strast pri igranju?

Hauser: Verjetno vse skupaj. Očitno je izvedba posebna. V njej so opazili nekaj novega, zanimivega, energijo, strast in moč. Hotela sva pokazati različne možnosti igranja, ki jih ponuja čelo, in ga približati mlajšim.

Šulić: Video je bil narejen zanimivo in atraktivno. Sama sva ga naročila in plačala. Bil je zelo poceni in nisva imela nobene druge promocije, kot to, da sva ga objavila na You tubu. Množični ogled naju je povsem presenetil. Takšnega odmeva res nisva pričakovala. Poleg izbora pesmi je bil verjetno pomemben najin aranžma.

Tudi album sta producirala sama.

Šulić: Toliko že poznava najina inštrumenta, da sva lahko lastna producenta. Odraščala sva s klasično glasbo in imela zelo dobre profesorje. Sodelovala sva na mnogih tekmovanjih in poznava tudi precej druge glasbe. Veva, kaj najbolje zveni na najinih inštrumentih, obenem se mi zdi, da je izbor skladb za album zelo dober. To so dobre pesmi dobrih skupin z umetniško vrednostjo. To je glasba, ki jo sama rada poslušava, in nič nama niso vsiljevali.

Hauser: Izbrala sva pesmi, ki nama nekaj pomenijo in se jih da primerno zaigrati na čelu. Obstaja namreč še veliko krasnih pesmi, a ne zvenijo dobro na tem inštrumentu.

Za popularizacijo violončela onkraj klasične glasbe so največ naredili Apocalyptica in Yo Yo Ma. Kako gledata na njihovo glasbo?

Šulić: Apocalyptica so začeli svoj projekt že pred sedemnajstimi leti s priredbami pesmi Metallice in igrajo predvsem metal. Razen tega, da vsi igramo na violončele, pa imamo bolj malo skupnega.

Yo Yo Ma je druga zgodba. On je sprva naredil kariero s klasično glasbo, potem pa je začel mešati glasbene zvrsti, sodelovati s pop in rock glasbeniki ter skladati glasbo za filme.

Šulić: Odraščala sva s klasično glasbo in sva veliko več poslušala Yo Yo Maja kot Apocalyptico ter seveda Rostropoviča.

Zelo hitro ste dobili pogodbo s Sonyjem in povabilo za turnejo z Eltonom Johnom. Kako ste doživeli ta uspeh?

Šulić: Bila sva presenečena, ker so v prvem tednu, ko je video prišel na internet, množično klicali iz vseh večjih založb.

Hauser: Prepričana sva bila, da bo pred kakršnimkoli resnim odzivom treba posneti vsaj deset videospotov, da bova počasi gradila kariero in postopoma pritegnila pozornost. Video in pesem Smooth Criminal je prva pesem, ki sva jo naredila.

Je bila to tudi edina skladba, ki sta jo pripravila?

Hauser: Da, bila je edina, zato sva se morala hitro znajti.

Šulić: Sicer sva imela veliko idej, potem pa sva dva meseca v studiu v Zagrebu delala tudi po dvanajst ur na dan, oblikovala sva aranžmaje in snemala. Stjepan je medtem še posnel album z Oliverjem Dragojevićem in Damirjem Urbanom, meni pa je uspelo končati študij v Londonu.