V času, ko glasbena industrija zaradi internetizacije strmo pada (zadnjih deset let) in se nosilci zvoka pregovorno ne prodajajo več, je Adelin uspeh prava senzacija. Konkretno: albuma 21 je prodala kar 30 milijonov, to so številke, ki so jih nekoč dosegali Michael Jackson, Whitney Houston, Pink Floyd, Led Zeppelin, Madonna, Metallica, Nirvana in jih že 15 let nihče ne dosega več. Od tega je Adele samo v Veliki Britaniji prodala 4,7 milijona izvodov in se s tem prerinila na četrto mesto najbolje prodajanih albumov vseh časov, med same velikane iz daljne preteklosti: Greatest Hits (Queen, 1981), Greatest Hits (Abba, 1992), Sgt. Peppers (Beatles, 1967) in Morning Glory (Oasis, 1995). V štirih letih je tam na primer prodala več kakor Michael Jackson albuma Thriller v tridesetih.
Lirika ranjenega srca
Nihče ne zna prav dobro razložiti, zakaj ravno Adele. Težko bi namreč rekli, da glasbeno prinaša nekaj tako blazno spektakularnega in revolucionarnega, kar bi mobiliziralo takšne množice. Njenemu smislu za avtorstvo in predvsem čutni glasovni interpretaciji seveda ne gre oporekati. Toda v osnovi gre za minimalistične (klavirske) balade, značilne za retro preporod soulpopa zadnjih desetih let, ki je na glasbeni zemljevid postavil tudi Amy Winehouse in še prej Joss Stone, v ZDA Norah Jones.
Čutne srce parajoče balade so sicer vedno znale vžgati pri širših množicah, spomnimo se Whitney Houston, Mariah Carey, Celine Dion. Toda za takšen uspeh recepta ni. Tudi Adele ga nima. To se preprosto zgodi. Preprosto tako dobra je, pravijo njeni poslušalci, ker je pristna, ker je z izraznostjo zadela v dno povprečne človeške duše. Ja, očitno ima pač tisti nerazložljivi faktor x, nekaj tako univerzalno katarzičnega, da začara najširše povprečne množice, da se poistovetijo. Kritiki so si složni, da se z liriko »ranjenega srca ob razhodu z ljubeznijo življenja« pač lahko poistoveti slehernik.
Poje o enem,
Gre torej za iskreno prebolevanje ljubezni življenja ali pa vendarle le za »varno« vztrajanje pri zmagovalni formuli? Če bi Adele prepevala o tem, kako srečno družinsko življenje živi, to gotovo ne bi začaralo tolikšnih množic. In zanimivo bo videti, ko bo naposled vendarle potrebna sprememba, kje bo Adele našla pot naprej. Če bo tudi na albumu 29 (?) še vedno prepevala o nekdanjem bivšem – bo lahko še vedno tako prepričljiva?
Brez kiča in gole kože
Toda inercija prejšnjega albuma je še vedno dovolj močna, da bo ne glede na pomisleke tudi novega ponesla do rekordov. Ali drugače: triumf in všečnost prejšnje plošče daje ljudem vnaprejšnji občutek, da bo tudi ta poslastica. In planejo nanjo še hitreje, kot so na prejšnjo. Še več, opažajo novinarji: mnogi kupijo novi Adelin album že samo zato, da bodo del zgodovinskega dogodka.
Zanimivo je, da Adele slavo dosega zgolj z glasbo in glasom. Vse drugo namreč počne povsem drugače od drugih megapopularnih pevk in pevcev. Ne meče se ven s kičastimi spoti kakor Katy Perry, ne igra na noto gole kože in seksapila kakor Beyonce, ne vdaja se najmodernejšim elektronskim plesnim pop zvokom kakor Rihanna, ne lovi pozornosti z ekstravaganco kakor Lady Gaga in ni predmet vsakdanjih obrekljivih medijev, kot je bila Amy Winehouse.
Adele je pravzaprav čisto nasprotje standardom, ki veljajo v glasbeni industriji. Očitno je sama glasba vendarle lahko dovolj in ni nujno, da moraš v šovbiznisu sprejemati kompromise, se razdajati medijem in se kazati na glamuroznih zabavah, če se hočeš dobro prodajati. Adele ne hodi po elitnih zabavah, ne slika se s Kim Kardashian, ne kaže otroka in moža, ne izraža javno stališč o ničemer, kar nima zveze z njeno glasbo ... Kvečjemu pride na oskarje ali grammyje tiho pobrat nagrado in tiho tudi odide.
Kar je nedosegljivo, je še bolj cenjeno
In niti sredi največje slave ob albumu 21 ji ni prišlo na misel, da bi jo vnovčila in šla na (daljšo) turnejo. Raje se je umaknila v zasebnost, za štiri leta, in si ustvarila družino daleč od blišča odrskih žarometov. Ne da se zmesti slavi, za katero sama pravi, da je tako ali tako strupena in minljiva, zato ni tisto, kar bi njej dajalo smisel življenja. Iz javnega življenja je skoraj povsem izključena, kar gotovo še pripomore k fami. Hja, kar je nedosegljivo (in plačljivo), ljudje še toliko bolj cenijo!
No, ko kdaj le nastopi v javnosti, pokaže, da vendarle ni tako zategnjena. Nedavno se je »infiltrirala« med oponašalke Adele na avdiciji: »našemila« se je v oponašalko same sebe, česar druge niso vedele (še šalila se je z njimi na svoj račun, češ, le kaj ta Adele tako mečka z novim albumom), dokler se ni razkrinkala, ko je zapela in osupnila druge kandidatke ...