Album tedna: Baba Zula, XX

Izvrsten povzetek ustvarjanja turške psihedelične rock atrakcije.

Objavljeno
15. september 2017 16.41
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
Baba Zula
XX
Glitterbeat, 2017

Turška rockovska zasedba, ki je psihedelijo popeljala v neke povsem druge in drugačne dimenzije je izdala dvojni album XX, kompilacijo, ki povzema dve desetletji njihovega ustvarjanja. Čeprav se je članstvo v zasedbi skozi leta nekoliko spreminjalo, je nekako najbolj stalna postava Murat Ertel, vokal, električni saz, kitara; Levent Akman, tolkala, Periklis Tsoukalas, električni oud, glas; Melike Şahin, klaviature, in Özgür Çakırlar, darbuka, tolkala. Sicer pa zasedba zelo rada uporablja številne druge inštrumente, kot naključna zvočila. Redno pa sodeluje s številnimi gosti.

Na dvojnem albumu so povzeli dve desetletji svojega delovanja v državi, kjer je prihodnost vedno precej negotova, še posebej za svobodno razmišljajoče glasbenike. In dejansko je njihova glasba, tako kot država, spoj Vzhoda in Zahoda, pa nekoliko tudi Severa in Juga. Ta kulturna mešanica, ki se odraža tako v pisnosti glasbe, kot tudi vizualne podobe zasedbe, pa premore obilo drznosti, tako za domače turške razmere kakor tudi za mednarodno glasbeno sceno.

Prvi album je s 13-imi skladbami paradni pregled te raznolikosti, drugi album pa je s 15-imi skladbami prav tako zgodovinski obseg njihovega ustvarjanja, vednar v dub različici. Pri tem pa so sodelovali tako različni glasbeniki, kot sta legendarna reggae glasbenika Sly & Robbie, pa Mad Professor, Dr. Das iz zasedbe Asian Dub Foundation, Alexander Hacke iz skupine Einstürzende Neubaten, ter zasedba Dirtmusic. Hacke je tudi vodič v izvrstnem filmu o istanbulski glasbeni sceni Crossing the Bridge: The Sound of Istanbul, režiserja Fatiha Akina. Član zasedbe Dirtmusic pa je Ljubljančan Chris Eckman, ki je tudi lastnik založbe Glitterbeat, kjer je album izšel.

XX je izvrsten presek ustvarjanja te turške zasedbe in hkrati opomnik, da številni svetovni glasbeni biseri presegajo anglo-ameriške okvirje. In prav je tako.