Album tedna: King Ayisoba, 1000 Can Die

Peti album vznemirljivega ganskega kralja kologa.

Objavljeno
28. april 2017 15.09
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
King Ayisoba
1000 Can Die
Glitterbeat Records, 2017

Ljubljanska založba Glitterbeat Records ostaja svetovljanska in ponuja v svojem katalogu vse širšo svežo glasbo iz različnih koncev sveta. Takrat je izdala album 1000 Can Die ganskega glasbenega zvezdnika, ki izvaja ljudsko gansko glasbo bolj povezano na tradicijo kot na moderne zvoke. In to dela Kinga Ayisobo vznemirljivega. Takšen je tudi njegov peti album 1000 Can Die, ki ga bo predstavil v Piranu v okviru Druge godbe 25. maja.

King Ayisoba se je rodil v mestu Bolgatanga na severu ganskega podeželja in je bil že od malih nog zelo nadarjen pri igranju na kologo, kitari oziroma banju sorodnem inštrumentu, ki je znan tudi pod mnogimi drugimi imeni, kot je xalam, molo in ngoni. Inštrument je zelo popularen med zahodnoafriškimi ljudstvi. Ko je postal prevelik za svoj domači kraj, se je Ayisoba preselil v Accro, največje gansko mesto in izdal prvo skladbo I Want To See You, My Father. Zanimivo je to, da v tej skladbi ni prav nič modernega, pa vendar je postala zelo popularna, ganska tradicionalna glasba pa je postala del zvočnega vsakdana. Popularizirala ga je tudi skladba Modern Ghanaians v kateri pravi, da ne smemo pozabiti lastno tradicijo in jo moramo uporabiti pri reševanju modernih problemov. King Ayisoba izhaja iz glasbene družine, saj je njegov dedek tudi igral na kologo in ga uporabljal pri šamanskih obredih.

Šele s pomočjo Makkun Records, ki jo vodi Zea, pevec kultne nizozemske skupine The Ex, je King Ayisoba postal znan izven ganskih meja. Na novem albumu 1000 Can Die ima nekaj zanimivih gostov in dve neuničljivi legendi, Orlanda Juliusa in Leeja »Scratch« Perryja. Pesmi pete v angleščini in lokalnih jezikih so kritične in družbeno angažirane ter slavijo idejo panafrikanizma.

V glasbi Kinga Ayisobe in skupine odzvanja njihova preteklost, kajti glasbeniki njegove zasedbe, vključno z njim, se radi vrnejo domov, na podeželje, kjer kmetujejo. Tako povezani z zemljo, žanjejo ne le poljščine temveč tudi glasbo, ki izhaja iz takega družinskega življenja.

1000 Can Die je album drugačnosti, ki bo našim, recimo temu »zahodnjaškim« ušesom, odprl cel nov svet.