Album tedna: Nina Strnad in Peter Mihelič, V luči življenja

Album V luči življenja je eden najboljših poklonov mojstrom slovenske popevke.

Objavljeno
31. avgust 2016 14.57
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
Nina Strnad in Peter Mihelič
V luči življenja
ZKP RTV SLO, 2016

Kot kaže skrinja popevk iz zlate dobe slovenske popevke premore še kakšno zanimivo manj znano skladbo, ki so jo skupaj dali izborni skladatelji in pesniki. Pevka Nina Strnad in pianist Peter Mihelič sta za album V luči življenja pripravila nekoliko drugačen izbor zlatih popevk. Zanimiva je odločitev, da med 12 skladbami, ki sta jih izbrala, uvrstila le dve, ki sta res že zlajnani. Zato sta se pri teh skladbah Orion in Nad mestom se dani se še posebej potrudila pri interpretaciji. Sicer pa je zanimiva odločitev, da bosta album V luči življenja s podnaslovom Zgodbe slovenske popevke opremila z nekoliko manj znanimi skladbami takratnih mojstrov popevk.

To je kar pogumna odločitev in očitna želja povedati še katero drugo zgodbo, od tistih najbolj pogosto interpretiranih in v številnih primerih že povsem zlorabljenih. Oba izvajalca sta v interpretacij vnesla ravno pravšnjo mero jazzovskega pristopa, da so pesmi še vedno ostale v okviru popevkarstva. Tu je tudi treba poudariti, da je bila slovenska popularna glasba v šestdesetih in sedemdesetih letih organsko naslonjena na jazz, saj so jo izvajali izraziti jazzisti.

Skladatelji kot so Jože Privšek, Ati Soss, Jure Robežnik, Janez Gregorc, Mojmir Sepe in Urban Koder ter poeti in poetke Miroslav Košuta, Branko Šömen, Gregor Strniša, Elza Budau, Dušan Velkaverh in Milan Jesih. Interpreta sta se po dolgoletnem skupnem nastopanju odločila obuditi tudi zgodbe povezane z minulimi časi in občutki ob hkratni univerzalnosti in večnosti teh zgodb in ljudi ujetih v pesmi, v melodije in besedila.

Poklonila sta se avtorjem enega svetlejših obdobij zgodovine naše popularne glasbe. Ker so pesmi izvedene le vokalno ob spremljavi klavirja, so tako oluščene še nekako bolj izpostavljene in krhke. Običajno so bile izvedene na festivalih ob orkestrski spremljavi v bogatih aranžmajih, tu pa nastopajo povsem intimno, zelo šansonjersko in v nekaterih primerih celo kabarejsko. Tehtnost interpretacije obeh umetnikov pa je v tem, da sta pesmi posvojila do tolikšne mere, da album deluje celovito, čeprav so avtorji zelo različni, prav take pa so bile tudi izvirne izvedbe.

Album V luči življenja je eden najboljših poklonov mojstrom slovenske popevke.