Album tedna: The Prodigy, The Day Is My Enemy

Odmeven šesti studijski album zasedbe, ki je prevrednotila elektronsko plesno glasbo.

Objavljeno
20. november 2015 10.27
Zdenko Matoz, kultura
Zdenko Matoz, kultura
The Prodigy
The Day Is My Enemy
Take Me to the Hospital, 2015

Gotovo je britanski electro punk trio The Prodigy nekaj najboljšega in najbolj zanimivega, kar se je zgodilo elektronski glasbi. Pred četrt stoletja je zasedba nastala v glavi in elektronskih pomagalih in klaviaturah Liama Howletta. Ta je zasedbo oživil z demoničnim pevcem in plesalcem Keithom Flintom ter MCjem in pevcem Maximom. Howlett je zasedbo poimenoval The Prodigy po svojem prvem analognem sintesizerju Moog Prodigy.

Glasbeno izhodišče zasedbe je bil techno z rave poudarki na prvih dveh albumih Experience (1992) in Music for the Jilted Generation (1994). Leta 1996 se je zasedbi pridružil Keith Flint sprva kot plesalec nato pa še vokalist. Singel Firestarter je bil eden ključnih pri spremembi glasbene usmeritve zasedbe The Prodigy, ki je s Flintovim prihodom dobila punk pridih in svetovno prepoznavnost tudi izven elektronskih voda z izjemnim albumom The Fat of the Land (1997), ki so ga 31. oktobra istega leta tudi predstavili na izjemnem koncertu v ljubljanski Hali Tivoli.

The Day Is My Enemy je šesti album zasedbe, nove pesmi pa so snemali v obdobju šestih let in jih večino tudi sproti v živo izvajali na koncertih. To je tudi prvi album na katerem sta bil še druga dva člana zasedbe aktivno sodelovala pri nastajanju pesmi. Naslov albuma pa so našli v rimah pesmi Cola Porterja All Through the Night iz muzikala Anything Goes iz leta 1934. Na posnetku te uvodne in naslovne pesmi gostuje tudi atraktivna švicarka 25-članska bobnarska četa Top Secret Drum Corps, ki daje pesmi zanimiv kraftwerkovski ritem.

Pesmi za album, kakor tudi posnetki, so nastajali na turnejah, v različnih hotelskih sobah na različnih koncih sveta, kakor tudi v njihovem studiu Tileyard. Kot je pojasnil Howlett, se mu je vedno pojavila beseda nasilje, ko je skušal opisati nov album, ki je dejansko tudi njihov prvi skupinski album. To je seveda povzročalo trenja med člani, kar je je nazadnje porodilo ta še vedno sveži, jezen in energičen zvok, ki ga premore nov album.

Na albumu je 14 novih pesmi, ki tematsko različne in so seveda nekaj svetlobnih let od siceršnje običajne ponudbe elektronske plesne glasbe. Te copy-paste elektronike so se kritično lotili v skladbi Ibiza. Ta pesem, kjer so v goste povabili mlad electro postpunk dvojec Sleaford Mods iz Nottinghama, je ostra kritika precenjenega superzvezniškega DJ sistema. Howlett je povedal, da so nastopili na Ibizi in da ni navdušen nad krajem. Pa s tem ne misli otoka kot takega, temveč tisto kar simbolizira, in sicer na vse tiste bebce, ki tja priletijo s svojimi zasebnimi letali, potegnejo iz žepa usb ključek in mahajo z rokami ob predvajanju svojega glasbenega miksa.

Album so uradno januarja napovedali s singlom Nasty, temu pa je sledilo še šest, in sicer The Day Is My Enemy, Wild Frontier, Wall of Death, Ibiza, Rhythm Bomb in Get Your Fight On. Presenetljivo pa zveni , vsaj za naše kraje, verjetno skladba Medicine, kjer so vanjo vpletli balkanski melos.

Album The Day Is My Enemy zasedbe The Prodigy je še vedno zanimiv izdelek skupine, ki je elektronsko plesno glasbo postavila na glavo in kar nekaj časa na tej sceni pa tudi širše vsiljevala trende.