The Best Day
Matador Records, 2014
Pred tridesetimi leti je v Ljubljani v šentviškem Domu svobode prvič nastopila newyorška noise rock skupina Sonic Youth. Ta ena najvplivnejših no wave ter popst punk skupin je imela tri osnovne in ustanovne sestavine, in sicer Thurstona Moora (kitara, glas), Kim Gordon (baskitara, kitara, glas) ter Lea Ranalda (kitara, glas), bobnarji pa so se v zasedbi serijsko menjevali.
V dveh desetletjih delovanja je njihov ambientalen hrup postal že tako vsakdanja zvočna pojava številnih glasbenih ustvarjalcev, da se včasih kar nekako pozabi, kdo je vse to nadgradil, potem ko je nekaj podobnega pred 50 leti delala druga newyorška zasedba The Velvet Underground.
Ko se je zasedba razpršela (Gordonova in Moore sta se tudi uradno ločila, ker sta bila poročena), so člani delovali v različnih zasedbah. Gordonovo smo pred tremi leti lahko poslušali v ljubljanskem Kinu Šiška. V tem hramu urbane kulture pa bo v ponedeljek zaropotal ključni sestavni del skupine Sonic Youth Thurston Moore s svojo skupino. V Ljubljano prihaja v okviru turneje, na kateri predstavlja lani izdan samostojen album The Best Day, ki je njegov četrti po vrsti.
To bi mogoče koga lahko zavedlo, da bi ga imel za nekoliko neustvarjalnega glasbenika, vendar je Thurstona Moora njegov unikaten monoton in noisy pristop h kitari kar pehal od enega sodelovanja do drugega, od enega projekta do drugega, od glasbe za en film do glasbe za drug film. Ima res dolg in impozanten seznam sodelovanja s celo paleto glasbenikov. Kot kaže so mnogi z njim želeli sodelovati, ko so hoteli nekoliko temačne atmosfere v svoji glasbi.
Raztreščen med destruktivizirano improvizirano glasbo ter hrupom in skorajda pajčolanskimi kitarskimi strukturami ostaja Thurston Moore prepoznaven kitarist in skladatelj, kar se sliši tudi na novem albumu The Best Day. Če vas bo zven spominjal na Sonic Youth, je to povsem normalno, kot vas bo kitarski pristop Keitha Richardsa vedno spominja na Rolling Stonese.
Na svojem četrtem albumu je Moore še vedno tak, težak in lahek, temen in svetel, predvsem pa niza zvočne pejsaže s tako suverenostjo in mladostnostjo, kot da leta ne pomenijo nič. Je to inercija, neinventivnost ali samosvoj glasbeni izraz? Odločitev je vaša, dejstvo pa ostaja, da je bil Moore eden velikih kitarističnih inovatorjev, ki so v precejšnji meri povsem demitiziral ikono kitarskega heroja. In to on, ki je znal na koncerte skupine Sonic Youth pripeljati več kot trideset kitar. V Ljubljani jih je imel takrat le nekaj manj kot deset.
Na album je uvrstil osem novih pesmi, napovedal pa ga je s singlom Detonation. Album je posnela zasedba, ki poleg Moora, vsebuje še kitarista Jamesa Sedwardsa, baskitaristko Debbie Googe in bobnarja Steva Shelleyja, ki ga tudi spremljajo na tej evropski turneji. In še zanimivost, ženska na fotografiji na ovitku je Moorova mama fotografirana okoli leta 1940.
Album The Best Day sodi v zbirko rockovskih izdelkov, ki presegajo tradicionalna pojmovanja te glasben zvrsti.
Pesmi na albumu:
2. Forevermore
3. Tape
4. The Best Day
5. Detonation
6. Vocabularies
7. Grace Lake
8. Germs Burn