Apocalyptica: Najboljši heavymetalci med klasiki so ruski skladatelji

V ljubljanski Cvetličarni je finska skupina Apocalyptica 
evropsko turnejo začela s predstavitvijo novega albuma 7th Symphony. Violončelisti Eicca Toppinen, Paavo Lötjönen, Perttu Kivilaakso in bobnar Mikko Sirén sestavljajo eno najbolj ­nenavadnih glasbenih zasedb. Klasično izobraženi glasbeniki namreč ob bobnarjevi podpori izvirno ­prepletajo klasično glasbo z rockom.

Objavljeno
23. februar 2011 21.46
Zdenko Matoz, kultura
Zdenko Matoz, kultura
V razprodani ljubljanski Cvetličarni so ponudili izbor novih pesmi z albuma 7th Symphony, na katerem jim je vokalne dele pomagal odpeti gostujoči pevec Tipe Johnson, in nekaj zimzelenčkov. Uro in pol koncerta z dodatkom so končali z veličastno različico skladbe In The Hall of the Mountain King norveškega skladatelja Edvarda Griega. Ali, kot sta za Delo povedala Eicca Toppinen in Mikko Sirén, najboljši heavymetalci med klasiki so ruski skladatelji, kot so Igor Stravinski, Dmitrij Šoštakovič in podobni, saj so po eni strani široki in težki, po drugi pa zelo romantični.

Bobnar Mikko Sirén je povedal, da je med novim albumom 7th Symphony in prejšnjimi precej razlik. Album je običajno izraz časa in stanja, v katerem je skupina. »Prikazuje, kaj smo naredili doslej. Ko smo posneli ploščo Worlds Collide, smo šli na svetovno turnejo, kar je močno vplivalo na nas kot glasbenike in skladatelje. Ti vplivi in dogodki se kažejo na našem novem albumu.«

Čelist Eicca Toppinen je poudaril, da so pri omenjenem albumu skladali nekoliko drugače kot običajno. Tokrat so ločeno pisali instrumentalne in vokalne skladbe. Pred tem za skladbo niso predvideli, ali bo instrumentalni del pospremil tudi vokal. Zato so bile na prejšnjih albumih instrumentalne skladbe strukturirane podobno kot vokalne. »Tokrat smo se odločili za nekaj vokalnih in za povsem drugačne instrumentalne skladbe. Po mojem je to eden najbolj opaznih napredkov v razvoju skupine. Izkazalo se je, da so naše instrumentalne skladbe lahko v različnih stilih in z različnimi elementi zelo vznemirljive.«

Sprva so se skupini nekoliko posmehovali, češ, da slišimo, kako zvenijo pesmi skupine Metallica, če jih zaigrate na violončela. Ko smo jih zaigrali pred občinstvom, ki posluša heavy metal, je to sprva ostalo brez besed, sledil pa je običajen heavy rock koncert s 'headbanganjem' in 'stage divingom'. Niso se nam posmehovali in nas pošiljali 
z odra. Poudaril je, da je ravno 
v tem ključ do uspeha skupine Apocalyptica. Večina glasbenikov, ki se trudi združiti rock in klasično glasbo, ostane na pol poti. »Apocalyptica pa ne, mi gremo do konca. To glasbo čutimo s srcem.«

Tudi Mikko Sirén je potrdil, da so pri svojem početju zelo resni, tudi če se jim ljudje nasmehnejo. Ali z besedami Eicca Toppinena na razgretem koncertu v Cvetličarni: »Dobra stran našega posla je, da vsak večer gledamo množico ­nasmejanih ljudi.«

Uspeh njihovega prepleta heavy metala in klasike je na začetku presenetil tudi njih, je priznal Toppinen. Na začetku niso imeli posebnih načrtov. Metalne skladbe so igrali za lastno veselje, nato pa so ga želeli deliti z ostalimi. »Med snemanjem tretjega albuma Cult smo se znašli na prelomni točki ... Pisal sem skladbe za ta album in založba nas je hotela prepričati, da bi naredili še en album priredb. Tega si nismo želeli. Hoteli smo si oblikovati lastno identiteto. Želeli smo si ustvarjati lastno glasbo, kar je tudi sicer smer našega razvoja.«

Na akademiji se niso učili skladanja. Toppinen je k temu dodal, da je šolo skladanja opravil, ko je delal aranžmaje pesmi skupine Metallica za violončela. Za rock glasbenike je samoumevno, da pišejo svoje pesmi, za klasično izobražene glasbenike pa ne, zanje je bilo skladanje velik izziv.

Mikko Sirén je na vprašanje, kako je biti bobnar v skupini, v kateri vsi drugi igrajo violončelo, odgovoril, da ima veliko prostora, saj navsezadnje niso običajna rock skupina, v kateri ritem sekcijo sestavljata basist in bobnar in morda še ritem kitarist. Pri igranju se seveda prilagaja aranžmajem. Eicca Toppinen je dodal, da ni veliko bobnarjev v rock skupinah, ki bi znali igrati toliko različnih stilov kot Mikko, od zelo hitrega in udarnega black metala do česar koli drugega. Ob skladbi Sacra z novega albuma je na koncertu zapustil bobnarski stolček in zaigral celo basovsko spremljavo na violončelo.

Kot kaže, je to bilo všeč tudi občinstvu, saj je bil torkov koncert razprodan. Tako privlačen koncert bi seveda zapolnil še kakšno večjo dvorano, vendar so Apocalyptica za začetek turneje očitno hoteli pripraviti glasbeno eksplozijo v dnevni sobi.