Bee Gees: Eni možgani s tremi telesi

Zadnjega marca bodo v ljubljanskih Stožicah končno odmevale nepozabne uspešnice, ki so v 70. letih sprožile diskovročico: Stayin' Alive, Night Fever, How Deep Is Your Love ... No, Robin Gibb, tretjina legendarnih Bee Gees, obljublja pregled kariere, ki traja že kar 50 let.

Objavljeno
13. marec 2011 15.03
Posodobljeno
13. marec 2011 15.21
Alen Steržaj, Vikend
Alen Steržaj, Vikend
Robin Gibb ima za sabo 200 milijonov prodanih plošč, osem grammyjev in z neštetimi uspešnicami tako za Bee Gees kot za mnoge druge velja za eno najpomembnejših osebnosti v zgodovini popa.

Pred časom sta z bratom Barryjem napovedala vnovično združitev Bee Gees (seveda brez Mauricea, ta je umrl leta 2003). Kako to, da v Ljubljano prihajate sami?

Včasih nastopam sam, včasih nastopava skupaj. Kakor kdaj.

Vaša kariera traja že 50 let. Kaj štejete za največji uspeh: da ste bili član Bee Gees, da ste napisali toliko uspešnic za različne izvajalce ali da ste prodali 200 milijonov plošč?

Eno gre z drugim. Super je bilo imeti takšen bend kot Bee Gees, naša dediščina še vedno živi po vsem svetu. A največje zadovoljstvo je biti avtor.

Vaš največji uspeh je še vedno plošča Saturday Night Fever iz istoimenskega filma. Ste jo res napisali čez vikend?

Ja, vsako glasbeno delo nastane iz neke iskre, iz ene misli. Kadar smo ustvarjali, smo bili vsi trije na isti valovni dolžini, kot eni možgani s tremi telesi. Včasih se nam sploh ni bilo treba pogovarjati, vse smo si povedali s harmonijami.

Album je zvenel precej drugače kot vaše prejšnje uspešnice, na primer Massachusetts. Kje ste našli disko, ki je s to ploščo eksplodiral po svetu?

Ko so nam ponudili, da bi napisali glasbo za film, smo bili ravno sredi ustvarjanja svojega novega albuma. Film naj bi se imenoval Tribal Rites of a Saturday Night, ampak ker smo imeli pesem z naslovom Night Fever, so film preimenovali. Film in ples sta sprožila fenomen, ampak mi smo bili vedno pod vplivom r&b in smo v svoje skladbe dodajali tudi vsakdanje zvoke, ki dajejo povprečnemu ušesu občutek domačnosti. Ja, ustvarili smo glasbeno dobo, v katero smo bili tudi sami uglašeni. Bil je kot plimni val za nas in za druge.

Barry pravi, da je bil album blagoslov in prekletstvo hkrati ...

Ja, včasih je težko preseči samega sebe, sploh po tako velikem uspehu. Zato smo se po tem posvetili pisanju glasbe za druge izvajalce, da bi si opomogli od tega fenomena.

V 80. letih ste pisali uspešnice za druge izvajalce (Woman In Love - Barbra Streisand, Heartbreaker - Dionne Warwick, Chain Reaction - Diana Ross, Islands In The Stream - Kenny Rogers & Dolly Parton) in delali samostojne projekte (Juliet); kako drugačni so bili ti časi od diskovročice?

Vsaka dekada je imela svojo energijo. Takrat smo imeli že bogat katalog uspešnic, bendi so prirejali naše pesmi, bilo je precej zanimanja za naše delo. Ni nam bilo pomembno, ali smo ustvarjali zase ali za druge, vedno smo se dobro počutili, če je pesem dobro zvenela.

Kot avtor ste ena najpomembnejših osebnosti v zgodovini popa. Kje ste našli toliko navdiha? Ker ste bili poročeni samo dvakrat, dvomim, da ste bili tolikokrat nesrečni v ljubezni ...

Pisanje pesmi je poseben dar, ki presega osebno izkustvo. Ampak če se odpremo Muzi, lahko ujamemo poezijo in energijo vseh plati ljubezni. Lahko pride iz evforije, iz potrtosti ali iz čisto tihega trenutka. Glasbo lahko slišiš v vsakdanjih stvareh. Slišal sem že melodije v letalskih motorjih, v gneči ljudi, v zvoku vlaka, ko drvi po tirih. Imeti moraš samo sposobnost, da te zvoke prepoznaš in jih pretopiš v glasbo. Včasih pesem nastane že iz naslova.

Steven Spielberg naj bi posnel film o Bee Gees. Kaj mi lahko poveste o tem?

Nič, ker tudi jaz nič ne vem o tem. Je pa dobra ideja.


Bee Gees - How Deep Is Your Love (nastop v živo leta 1998)

Bee Gees - Night Fever