Blues znova doni pri Postojnski jami

Blues koncert Smokin' Joe Kubek in Bnois King za začetek osme sezone Blues festivala Postojnska jama.

Objavljeno
28. oktober 2011 19.45
Posodobljeno
29. oktober 2011 10.00
Zdenko Matoz, kultura
Zdenko Matoz, kultura
S četrtkovim koncertom dveh bluesovskih kitaristov Smokin' Joeja Kubeka in Bnoisa Kinga se je začela nova sezona največjega festivala bluesovske glasbe v Sloveniji in edinega tovrstnega festivala pri nas. Postojnsko turistično podjetje po izboru Boruta Bašina pripravi koncertni program praviloma zelo kakovostnih izvajalcev bluesa. Večinoma prihajajo iz Združenih držav Amerike, na oder pa stopijo tudi bluesovski izvajalci iz Evrope. Program nove sezone bo zadovoljil tudi zahtevne odjemalce bluesa.

V Jamskem dvorcu se je z leti oblikovalo nekakšno klubsko vzdušje, kamor radi prihajajo ljubitelji dobre glasbe, še posebej bluesa, iz Slovenije in bližnjih italijanskih krajev. Ravno v tem je čar in veličina Blues festivala Postojnska jama, saj praviloma vsak mesec poskrbi za pristno klubsko vzdušje z zvezdami, ki se že desetletja kalijo na tovrstni klubski sceni in brez težav igrajo na velikih odrih velikih festivalov. Koncert v prostoru, kjer nastopajoči vidijo, komu igrajo, in kjer je odzivnost občinstva hipna, je pristno srečanje glasbenika, ki daje, in občinstva, ki sprejema (in obratno, seveda).

Prav nenavadno je, da so koncerti bluesa v Sloveniji najredkejši. Če ne bi bilo omenjenega postojnskega festivala, bi bilo naše občinstvo prikrajšano za veliko zanimivih glasbenih izkušenj. Blues je namreč pomemben sestavni del sodobne popularne glasbe, ki sicer polni večje dvorane in stadione, v čisti obliki pa se le redki organizatorji spomnijo te glasbene zvrsti, ki ima veliko zahtevnega občinstva.

Prav takšno občinstvo je v nabito polnem Jamskem dvorcu pri Postojnski jami iz morebitne jesenske letargije več kot zadovoljivo predramil drveči boogie kitarističnega para Bnois King in Smokin' Joe Kubek. Slednji je nekakšen uradni vodja zasedbe in se je rodil v ameriški zvezni državi Pensilvanija, odraščal pa v Dallasu v Teksasu. Kot štirinajstletni kitaristični čudežni deček se je v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja kalil po barih domačega mesta z mojstrom Steviejem Rayem Vaughanom in tremi kralji bluesa - B. B. Kingom, Albertom Kingom in Freddiejem Kingom. Šele v sodelovnaju s pevcem, kitaristom in bluesovskim kraljem Bnoisom Kingom je nastala pristna črno-bela kombinacija bluesa, ko sta se dva mojstra kitare dovršeno ujela.

To ujemanje je bilo slišno tudi na odru Jamskega dvorca, kjer ju je podpirala solidna in natančna ritem sekcija z racionalnima bobnarjem in basistom. To je bil večer pristnega in močnega teksaškega boogieja, ki ga je le redko presekal kakšen počasen blues. Zasedba je skoraj brez predaha prehajala iz pesmi v pesem in imela dober pogon pri izvajanju avtorskega bluesa. Njuna sinergija je bila popolna, kar je navsezadnje posledica dolgoletnega skupnega nastopanja. King je barval glasbo s petjem, Kubek pa z občasnim slide igranjem kitare. To je bil večer zelo plesnega bluesa, kar bi prišlo do izraza, če v dvorani Jamskega dvorca ne bi bilo stolov in miz oziroma če bi bilo kaj prostora za ples.

Več kot zadovoljiv začetek obetavne sezone Blues festivala Postojnska jama.