Druga godba: Hindi Zahra očarala

Druga godba letos z izjemnimi vokalistkami.

Objavljeno
30. maj 2015 15.33
31. Festival Druga godba: Ljubljana 28.5 - 31. 2 2015: Sons of Kemet
Zdenko Matoz, kultura
Zdenko Matoz, kultura

Ljubljana - Letošnja Druga godba se je po silovitem začetku zahodnosaharskih vokalnih sil v glasu in podobi Zahodnosaharke Azize Brahim in Mavretanke Noure MintSeymali nadaljevala v podobnem glasbenem izhodišču.

Sinoči je v nabito polni Katedrali ljubljanskega Kina Šiška namreč nastopila Maročanka Hindi Zahra, ki živi in ustvarja v Parizu.

V Sloveniji je nastopila tretjič in tokrat predstavila svoj nov album Homeland, ki je posvečen Maroku.

Njeno glasbeno izhodišče je sicer berberska glasba ter puščavski blues, vendar na to cepi rockovske, popovske in jazzovske vplive.

Ker poje večinoma v angleščini, nekaj malega pa tudi v francoščini in berberščini, in je zelo komunikativna, se je že s prvencem Handmade, ki ga je pred leti prav tako predstavila v Kinu Šiška, že dobro uveljavila na mednarodni glasbeni sceni. Še posebej je pozornost pritegnila uspešnica Beautiful Tango.

Med nastopajočimi na letošnji Drugi godbi velja za najbolj atraktivno glasbenico, kar se je pokazalo tudi z obiskom občinstva.

S svojo zasedbo je ponudila celovit, čeprav prekratek nastop. Videlo se je, da je odlično razpoložena in je bila pripravljena še kar peti in peti, vendar zaradi časovnih omejitev festivala to ni bilo mogoče. Z občinstvom je hitro vzpostavila pristen stik in to je z njo vestno sodelovalo ves koncert.

Ženska vokalna ekstravaganza

Nadaljevanje vokalne ekstravagance ženskega glasu, kar je moto letošnje Druge godbe, je na istem odru izvedla ameriška glasbena zasedba Tune-Yards nenavadne glasbenice Merrill Garbus.

Zanimiv glasbeni pristop, kjer je poudarek na petju in vokalnih igrah štirih žensk, od katerih sta dve še tolkalistki, Garbusova pa ob looperju igra tudina ukulele, je z basom ozemljil Nate Brenner.

Zasedba, ki je prav tako že tretjič nastopila pri nas, je daleč od običajnih glasbenih predstav o ameriškem rocku, tudi o ameriškem alternativnem rocku.

Rock je pri njih slišati bolj pri odnosu do glasbe kot pa v sami glasbi, ki je nekje med sledjo gledališke predstave – Garbusova je tudi lutkarica – in običajnim koncertom.

Garbusova očara s predanostjo lastni glasbeni izraznosti, kar se sčasoma prenese tudi na občinstvo.

Jarmuschova Yasmine

Prvič pa je pri nas nastopila Yasmine Hamdan, libanonska pevka in igralka, ki prav tako živi in ustvarja v Parizu in velja za ikono underground glasbe arabskega sveta.

Na letnem odru Gala hale na Metelkovi je nastopila pred polnim avditorijem s kitaristom, bobnarjem in klaviaturistom.

Predstavila je predvsem bolj elektronsko obarvano počasnejšo glasbo, ki gradi na ozračju in manj na ritmu. Pevka, ki je očarala Jima Jarmuscha, da jo je povabil k sodelovanju v filmu Večna ljubimca, nekako velja za češnjo na vrhu letošnje drugogodbene torte. Pravijo, da so ravno zaradi nje prodali precej vstopnic za ta festival v sosednjih državah.

Za najbolj vzdržljive pa se je drugi drugogodbeni večer nadaljeval bolj rockovsko pozno v noč še s skupinama Hayvanlar Lemi iz Turčije in Sons of Kemet iz Velike Britanije.