Festival Maribor 2012 - Tognettijev glasbeni laboratorij

Richard Tognetti pripravlja projekte od Vivaldija in Schönberga do Piazzole in zasedbe R.E.M.

Objavljeno
29. junij 2012 21.10
Peter Rak, kultura
Peter Rak, kultura

Osrednji mariborski in slovenski festival (pogojno rečeno) klasične oziroma »resne« glasbe bo v znamenju številke pet. Gre za petdeset let drugega najstarejšega tovrstnega slovenskega festivala in pet let, odkar ga kot umetniški vodja zaznamuje Richard Tognetti. Letos se bo v osrednjem programu zvrstilo petnajst koncertov.

Ali bo tudi končna ocena čista petica, bomo še videli, glede na nekatere zapise v tujih medijih pa je Festival Maribor že dodobra utrdil svoj renome v evropskem prostoru. John Allison iz britanskega The Sunday Telegraph je zapisal, da gre za enega najboljših poletnih festivalov v Evropi, po mnenju Geralda Fenecha »Maribor ni mesto, ki bi ga povezovali s klasično glasbo najboljše kakovosti, saj ta naziv pripada mestom, kot so Berlin, Dunaj, London ali New York, vendar za nekaj dni septembra postane prispodoba odličnosti v vseh merilih«, največji kompliment pa je nedvomno obsežna hvalnica festivalu v oddaji BBC.

Letos očitno ne bo nič drugače, ne nazadnje nosi Maribor naziv Evropske prestolnice kulture in skladno s tem je program še ambicioznejši. Violinist in dirigent Richard Tognetti tokrat v Maribor prihaja s svojim Avstralskim komornim orkestrom, ki bo rezidenčni orkester, okrepili ga bodo še glasbeniki iz Slovenije, Nemčije, Španije, Avstrije in Madžarske, letošnja novost je tudi festivalski zbor.

Raznolik bo tudi program, saj je festival od nekdanjih zgolj baročnih okvirov prerasel v zelo svojevrsten projekt s soočanjem najrazličnejših glasbenih zvrsti, kar je najpomembnejše in kar ga temeljno loči od drugih festivalov, pa je lastna produkcija.

Glasbeni laboratorij

Takšen koncept direktorica festivala Brigita Pavlič imenuje glasbeni laboratorij, ki temelji na prepletanju umetniških izrazov, tradicij in kultur. Ta usmeritev je po svetu prepoznavna Tognettijeva zaščitna znamka, slišali pa jo bomo lahko že na otvoritvenem koncertu, ko bomo ob Vivaldiju, Paganiniju, Schumannu, Schubertu, Brittnu in Schönbergu poslušali tudi dela Piazzole, poprockerjev R.E.M. in prvih avstralskih priseljencev.

Med najpomembnejše koncertne dogodke nedvomno sodi izvedba Beethovnove Devete simfonije, s katero so Tognetti in Avstralski komorni orkester letos že nastopili v Londonu in New Yorku, zanimivo programsko os pa bo zarisal trojček koncertov Progresivni triptih. To bo pravi mali koncertni maraton, ki bo v enem dnevu na treh prizoriščih z deli Leclaira, Ravela, Francka, Dutilleuxa in drugimi francosko glasbo povezal s sodobnim pristopom do Bacha ter meditativno religioznostjo Liszta in Messiaena v izvedbi švicarskega violončelista Thomasa Demengea.

Sklop Električni vihar prinaša svetovno praizvedbo skladbe avstralskega skladatelja Bretta Deana Electric Preludes, soočenje (Bernarda Bobro) soprana in osmih violončel prinaša koncertni spored Cello Rocks, namesto lanskega koncerta Nič pa Tognetti letos pripravlja projekt Vse, ki še ni povsem definiran.

Poleg tega bomo na festivalu videli in slišali še slovito ameriško sopranistko Dawn Upshaw ter mezzosopranistko Viktórie Mester in tenorista Allana Claytona, ki bosta nastopila na zaključku festivala.