Glasbeni sejem Tresk: koncertov ni nikoli dovolj

Nujno je boljše sodelovanje med koncertnimi organizatorji, so povedali udeleženci okrogle mize na temo Kaj ogroža razvoj koncertnih prizorišč pri nas?, ki so jo organizirali na drugem glasbenem sejmu Tresk v ljubljanskem Kinu Šiška. Znani so tudi že zmagovalci natečaja festivala TRESK #2 - Obračun glasbe in založništva.

Objavljeno
04. marec 2011 18.47
Posodobljeno
04. marec 2011 20.45
Zdenko Matoz, kultura
Zdenko Matoz, kultura
Organiziranje koncertov in koncertna prizorišča so eden od bistvenih in nujnih delov glasbene scene v verigi ustvarjalcev glasbe, založnikov, občinstva in medijev. Kakšne izkušnje imajo s tem in kaj vse bi bilo treba narediti za boljše delovanje, so govorili na drugem glasbenem sejmu Tresk.

Četrtkovo okroglo mizo Kaj ogroža razvoj koncertnih prizorišč pri nas? je moderiral Luka Zagoričnik, glasbeni urednik Radia Študent. Pri nas je največ koncertov konec pomladi, torej, maja, junija in julija, je začel Luka Zagoričnik, zato se tedaj zdi, da jih je preveč. Večina sodelujočih se je strinjala, da koncertov ni nikoli preveč, le da takrat niso deležni večje pozornosti medijev ter občinstva. Matjaž Manček, programski vodja Kina Šiška, je povedal, da koncerti v Sloveniji sledijo dinamiki evropskih turnej, ki jih pripravljajo glasbeniki. Dejstvo je, da so številne druge države in mesta močnejši od nas, zaradi česar med pripravo turnej za glasbenike, ki jih zastopajo, slovenski interesenti niso na vrhu seznamov koncertnih agentov.

Andrej Sevšek (Gala hala, Metelkova mesto) je poudaril, da je največ koncertov v Ljubljani, kar ni nujno slabo. S stališča organizatorja največjih koncertov je Slovenija eno samo »mesto«, pravi Mladen Patajac, promotor in organizator koncertov. »Tako Slovenijo tudi predstavim organizatorjem največjih koncertov – kot eno veliko dvomilijonsko mesto, saj je na koncert v Ljubljano mogoče priti že v uri in pol.« Kot je povedal Jaka Berger iz novomeškega Sokolskega doma, je za mnoge, predvsem manjše skupine, ki nastopijo v Ljubljani, povsem primerno, da imajo še kakšen koncert v Mariboru, Murski Soboti, Novem mestu ali drugje.

Na okrogli mizi se je nekajkrat pokazalo, da bi sodelovanje, predvsem manjših klubov, mreži prineslo sinergijske učinke za vse. Posredno bi seveda koristilo tudi organizatorjem srednjih in večjih koncertov, kajti oblikovati koncertno občinstvo, ki obiskuje kakovostne dogodke, je dolgotrajno delo. Organiziranje koncertov ni dovolj, treba je tudi pritegniti pozornost medijev, tako pred dogodkom z napovedmi koncertov kot po koncertu s tehtnimi refleksijami dogodkov.

Poudarili so, da veliko škodo glasbenikom, občinstvu in organizatorjem koncertov povzročajo padalci, ki ne znajo organizirati koncertov in napovedujejo velike zvezde, ne da bi z njimi podpisali pogodbo. Tako se je nedavno zgodilo z najavo turistične agencije Collegium Mondial Travel, da bo 24. junija v Sloveniji nastopila Rihanna, ne da bi ona o tem kaj vedela. Njen koncertni agent je takoj klical v Slovenijo Mladena Patajca in preveril, kaj se dogaja. Matjaž Manček je povedal, da so ob odprtju Kina Šiška imeli podobno izkušnjo s skupino Transglobal Underground, ko se je neka organizatorka s skupino in Kinom Šiška dogovorila za nastop, skupina je prišla v Ljubljano, organizatorke pa ni bilo na spregled, tako da so imeli člani skupine le dvodnevni izlet v Ljubljano.