O četrtem srečanju zdaj že znane ekipe ni treba veliko razpravljati. Ledena doba 4 je logično nadaljevanje in hkrati samostojna pustolovščina vseh junakov – stari prijatelji Sid, Manny in Diego se ponovno združijo, ko celinski premiki enkrat za vselej določijo podobo sveta.
Na ledeni gori skušajo preživeti, potem ko jih je velik val odnesel neznano kam. Mamut Manny je odločen, da se bo vrnil k družini, tiger Diego se končno prvič zaljubi, simpatičen lenivec Sid pa hkrati rešuje zaplete in povzroča težave. Da ostalih likov (kot sta na primer Sidova babica in Scrat) sploh ne omenjamo.
Sicer gre za premišljeno serijo gegov, ki so več kot le preproste domislice. V tem animiranem filmu je mnogo drobnih in prepoznavnih citatov in skozi humor povedanih resnic o človeštvu, o naših dobrih in slabih lastnostih; o prijateljstvu, ljubezni, pripadnosti, nadutosti, zapeljivosti … celo znamenita Homerjeva pripoved o sirenah in Odiseju se najde med njimi. Da o glasbenih intervencijah iz sveta »klasike« sploh ne govorimo – od veličastne Beethovnove Ode radosti in pričetka njegove
Proti ledeni dobi
John Powell (1963) je nase opozoril že leta 1997, ko je naredil glasbo za film Brez obraza (Face/Off, John Woo). Lahko bi rekli, da je to prva njegova »resna« partitura (čeprav je leta 2002 naredil tudi Bournovo identiteto), saj se je zatem veliko posvečal bolj veselemu glasbenemu ustvarjanju – naj omenimo le nekatere njegove glasbene iskrice, po katerih so postali filmi prepoznavni: Kokoške na begu (2000), Shrek (2001), Roboti (2005), Vesele nogice (2006), Kung Fu Panda (2008), Rio (2011) in seveda Ledene dobe od drugega dela dalje – sago je leta 2002 pričel filmski skladatelj David Newman.
Z zanosom
Prvi del, tako rekoč uvodni, ima naslov Morning Peaches – in je več kot dobra glasbena risba Mannyjeve hčerke Breskvice. Mlada najstnica ima vse preveč težav z najstništvom, partitura pa izrisuje napete trenutke dogodkov in hkrati otroško problematiko prijateljstva ter starševstva. Naslednji del ima naslov Schism in je pravi glasbeni razkol, (raz)pokanje po šivih, višinah in dolinah, po vsem, kar je na svetu mogoče. Tudi razkol družine, zaradi česar se Manny s prijatelji poda na potovanje oziroma na vrnitev. Powell uporabi vso silo simfoničnega orkestra in s tolkali priredi pravi »razlom«.
Himna želodcu
Nekaj pozornosti velja usmeriti še na part Sirens, pri katerem se Powell resnično izkaže kot odličen poznavalec zapeljevalskih vokalnih in inštrumentalnih partov, s katerimi preizkuša trdnost posadke. Literarni citat je vsekakor evidenten – humornost, s katero je izpeljan, pa več kot dobrodošla. Prepričani smo lahko, da bi se celo stari Homer namuznil ob Mannyju Odiseju.
Del Land Bridge Trap je preizkušena pripovedna partitura, naslonjena na filmsko dogajanje in polna slikovite soigre med animacijo in zvokom. Kakor pričakovano – sledi Herd Reunion, v kateri se čreda ponovno združi. V ozadju slišimo temo prve Ledene dobe, za katero je barvo glasbeno-filmske kompozicije postavil Newman, Powell pa mu dobro sledi.
Mitja Reichenberg, slovenski skladatelj, pedagog, esejist