Privilegiranci ugrabili ljubljansko opero?

Kadrovska veseloigra ob ponovljenem razpisu za novega ravnatelja SNG Opera in balet Ljubljana.

Objavljeno
15. marec 2018 15.06
Slovenija, Ljubljana, 28.01.2011. Stavba SNG Opera in balet Ljubljana med obnovo - stari restavrirani del - detajl. Foto: Uros HOCEVAR/Delo
Igor Bratož
Igor Bratož

Zdajšnjemu ravnatelju SNG Opera in balet Ljubljana Petru Sotošku Štularju mandat poteče jeseni. Ministrstvo za kulturo lani na razpisu ni izbralo nobenega od petih prijavljenih, ker niso dobili podpore sveta javnega zavoda, nov razpis je bil objavljen 29. decembra. Glasovi tako ali drugače vpletenih svarijo, da je v Operi marsikaj narobe.

Na ponovljeni razpis, pravi pozavnist Andrej Sraka, so se prijavili trije kandidati, zdaj čakajo, kako se bodo s točkovanjem odločili svetniki v Operi, dodaja pa, da »v Operi de facto vre, vodstvo pa tega noče videti«.

Svetu zavoda zdaj predseduje Nenad Firšt, strokovnemu svetu Matjaž Drevenšek. Po spletu je v zainteresirani javnosti zakrožilo mnenje Kolegija solistov, Kolegija orkestra in Zbora in baleta SNG Opera in balet, da namerava politika za ravnatelja nastaviti Daniela Leskovica (zaposlen na javnem skladu za kulturne dejavnosti), on pa naj bi imel namen za umetniško vodjo opernega področja postaviti dirigentko Živo Ploj Peršuh, ki naj bi se z opravljeno avdicijo izkazala kot kompetenta oseba za prevzem umetniškega vodenja Opere – kljub izglasovanim nezaupnicam vseh umetniških korpusov.

Ravnatelj Peter Sotošek Štular na to domnevo odgovarja, da podatka o tem, koga bo za ravnatelja »nastavila politika«, ne more komentirati: »Teh govoric ne poznam. Prav tako prvič slišim za domnevo, da naj bi umetniška vodja Opere nekoč postala dirigentka Živa Ploj Peršuh, zato tega prav tako ne želim komentirati in predlagam, da se v zvezi s tem vprašanjem obrnete na ministrstvo, ki je pristojno za imenovanje ravnatelja.«

Očitki poslovodstvu

Pred letošnjim kulturnim praznikom je Tadej Kenig, član sveta SNG Opera in balet in prvi klarinetist v orkestru, na javnost naslovil pismo, v katerem našteva različne grehe zdajšnjega poslovodstva javnega zavoda, omenja »samovoljni in razgrajajoči odnos« do sveta kot organa upravljanja in nadzora, predvsem pa kot nerešen problem navaja, da gostujoči dirigenti v Operi dirigirajo celo več kot hišni dirigenti.

Sotošek Štular trdi drugače: »V zavodu dajemo absolutno prednost zaposlenim dirigentom. Trenutno imamo le dva zaposlena dirigenta in enega asistenta dirigenta, eden od njiju odhaja v pokoj v začetku maja, zato vsega dirigentskega dela seveda ne moremo opraviti samo z zaposlenimi dirigenti. Morda je g. Kenig mislil na to, da je predstavo Don Giovanni v celoti dirigirala Živa Ploj Peršuh, vendar se je to zgodilo zato, ker je glavni dirigent, maestro Voltolini, dva tedna pred premiero zbolel in je ga. Ploj namesto njega vskočila kot njegova namestnica in druga dirigentka.«

Kenig v javnem pismu navaja tudi očitek, da orkester kot organizacijska enota ni bil povabljen k organizaciji letošnje častitljive 100. obletnice zasnove orkestra, ravnatelj pa pravi, da to ni res: »Resnica je ravno obratna, k praznovanju (glavne počastitve te obletnice bodo sicer šele jeseni) smo povabili tudi orkester, kar dokazujejo tudi sklepi kolegija ravnatelja, prvi že od 26. oktobra 2017, ko smo skupaj z inšpektorjem orkestra odločili, da pripravimo razstavo fotografij orkestra, in v to vključili tudi člane orkestra.«