Glasbeni šus za štart

S koncerti skupin Laibach, Juno Reactor, Heavy Trash, Bambi Molesters, Nero Burns, Incurabili v petek in soboto se je začelo življenje novega centra urbane kulture Kino Šiška.

Objavljeno
20. september 2009 19.30
Končno je ljubljanski Kino Šiška, prostor kjer se bo dogajala urbana kultura, začel obratovati. Po uradni otovoritvi, ko so Pankrti pregreli ozračje, klima pa ni delovala, so v petek s svojo slavnostno predstavo Laibach, še eni krivci za urbanizacijo kulture v Sloveniji, tudi uradno odprli začetek delovanja novega predvsem koncertnega prizorišča.

Prikazali so se v elektronski različici in za vse alter prvoborce iz osemdesetih let naredili simpatično nostalgično gesto, ko se je spet dalo slišati skladbe ... Boji ... Brat moj ... Mi kujemo bodočnost ... Ti, ki izzivaš ... In nato so naredili preskok do albuma Volk ter nam ponudili nekaj njihovih vizij himn svetovnih predvsem imperialističnih in okupatorskih držav, vse pa se je končalo s Das Spiel Ist Aus. Dolga je bila pot od dvorane Malči Beličeve do Kina Šiška.

Britanska zasedba Juno Reactor, ob podpori južnoafriških plesalcev in tolkalistov ter japonskega kitarista, so prav tako ponudili udaren nastop. Svojo multikulturno mešanico ter etno-techno pristopom so ponudili glasbeni tribalizem v povsem lastni obliki. Izredno komunikativna skupina je očarala občinstvo, s svojim afrobreakom, ki je na trenutke prešel v diskoidno drvenje. V celoti so se razdajali, od vodje, Bena Watkinsa, pevke, do izvrstnega japonskega kitarista kitarista Sugize, zvezdnika japonske superskupine S.K.I.N., ki je poprijel tudi za violino.

Sobotni FV festival posvečen divjosti rock'n'rolla je bil še ena preizkušnja za obiskovalce, štiri skupine, štiri različne vizije blues'n'rolla. Uvodni dvojec Incurabili v sestavi Bruno Subiotto (glas, orglice, kitara) in Niko Novak (glas, boben, čutara, tamburin) je predstavil lumpenproletarski blues.

Izjemno energični Nero Burns so angleško-slovenska zasedba kjer moči in rock'n'roll energijo združujeo angleški zakonski par Nero Burns, kitara glas, in Honey Remo, bas kitara, na bobnih pa ju spremlja nekdanji član ljubljanski Real Things Matic Štumberger. Energični, dinamični in so hitro oddrveli svojo vizijo rockn'rolla, bluesa in rock'a'billyja ter bili primeren uvod v sloviti surf rock hrvaške zasedbe Bambi Molesters.

Ena najboljših evropskih zasedb, ki preigrava tovrsten rock, je počasi a vztrajno izjemno ogrela občinstvo. Ognjevitost sobotnega rock'n'roll večera pa so kot piko na i z dvema dodatkoma dali Heavy Trash z osnovnima sestavinama blues rocka Jona Spencerja ter rock'a'billyja Matta Verta-Rayja. Heavy Trash igrajo nek vzporedni, paralelni rock'n'roll, ki bi bil odlična zvočna kulisa filma z dogajanjem v petdesetih letih prejšnjega stoletja, a na neki vzporedni Zemlji.

Prvi večer je bil Kino Šiška razprodan, pa vendar je bilo v Katedrali še veliko prostora, oba pa sta bila test glasnosti Katedrale, tako da bo torkov nastop skupine Kisha z veliko bolj sofisticiranim zvokom test zvočnosti Katedrale.