Los Angeles – Film Usodna nesreča (The Crash) je v nedeljo na 78. podelitvi nagrad Ameriške filmske akademije oskarjev požel popoln uspeh, saj je za 6 nominacij pobral 3 oskarje, med njimi za najboljši film leta. S tem je ugnal največjega favorita, Goro Brokeback (Mountain Brokeback), ki je podelitev pričakal z 8 nominacijami, dobil pa prav tako 3, med drugim oskarja za režijo, ki je pripadel Ang Leeju. Med popolne poražence nedeljske podelitve pa se zagotovo uvršča režiser Steven Spielberg, katerega film o lovu na teroriste po pokolu izraelskih športnikov na olimpiadi v Münchenu leta 1972 (München) od 5 nominacij ni dobil niti enega oskarja.
Zmaga filma Usodna nesreča pa je gotovo presenečenje, saj je večina poznavalcev pričakovala slavje Gore Brokeback, filma o dveh zaljubljenih homoseksualnih kavbojih ameriškega zahoda, ki je dvignil precej prahu s posegom v "neokrnjeno možatost" kavbojev. Gora Brokeback je sicer poleg Leejevega oskarja dobila nagradi še za priredbo scenarija ( Larry McMurtry in Diana Ossana) in glasbo (Gustavo Santaolalla).
Prevlada neodvisnih filmov nad visokoproračunskimi spektakli?
Zmagovalni film opisuje 36 ur življenja v Los Angelesu, v katerih se soočajo rasne napetosti med belci, črnci, Arabci, Azijci in Latinoameričani, vendar pa s svojo izrazito "socialno" vsebino ne izstopa od večine drugih letošnjih nominirancev za glavne nagrade. Na to je ob sprejemu nagrade spomnila tudi producentka zmagovalnega filma Cathy Schulman, ki je opozorila na prevlado provokativnih neodvisnih filmov nad visokoproračunskimi spektakli velikih studiev.
Film Usodna nesreča, ki so posneli le s 6,5 milijona dolarjev in je v ZDA zaslužil povprečnih 55 milijonov dolarjev, je dobil še oskarja za izvirni scenarij (Paul Haggis in Bobby Moresco) ter montažo (Hughes Winborne). Ne glede na nizek proračun, pa v filmu nastpa vrsta slavnih igralcev od Matta Dillona, ki je bil nominiran za oskarja v stranski moški vlogi, do Sandre Bullock, Brendana Fraserja in Jennifer Esposito.
Witherspoonova zlatemu globusu dodala še oskarja
Oskarja za glavno žensko pa je za vlogo velike ljubezni pevca Johnnyja Casha v filmu Hoja po robu (Walk the Line) dobila presrečna Reese Witherspoon. S svojo igro je presenetila tako poznavalce kot samo sebe, kljub temu, da je v vlogo vložila veliko časa in truda - med drugim se je učila tudi solo petja. Ko je pobrala nagrado, je govorila o svojem skromnem izvoru iz države Tennessee in se s tresočim glasom zahvaljevala vsem po vrsti.
Oskarja bo dodala zlatemu globusu za isto vlogo, ki ga je osvojila skupaj s svojim soigralcem Joaquinom Phoenixom. Oskarja za najboljšo moško vlogo v filmu Capote je bil zelo vesel tudi Philip Seymour Hoffman, ki je ob prevzemu nagrade spomnil, da je bila konkurenca huda in prosil občinstvo naj čestita njegovi mami, ki je sama vzgojila štiri otroke.
Letošnje leto - Clooneyevo leto
George Clooney je od treh nominacij pobral oskarja za stransko moško vlogo Siriana (Syriana). Clooney se je zapisal v zgodovino oskarjev še preden je osvojil nagrado za stransko moško vlogo, saj je bil prvi s hkratno igralsko nominacijo v enem filmu in za režiserja v drugem v istem letu. Clooney je režiral in sodeloval pri pisanju scenarija za film Lahko noč in srečno (Good night and good luck), ki je prav tako tekmoval za najboljši film. Ob prevzemu nagrade je Clooney med drugim spomnil tudi na koristno delo, ki ga Hollywood opravlja z oskarji pri rušenju rasnih in drugih tabujev.
Zvesti vrtnar (The Constant Gardener), film posnet po romanu avtorja Johna le Carreja, pa je dobil priznanje za stransko žensko vlogo Rachel Weisz, ki je upodobila humanitarno delavko v boju proti farmacevtskim korporacijam in njihovi gonji za dobičkom na račun bolnih v revnih državah.
Palestinski samomorilci ZDA ne pritegnejo
V kategoriji animiranih filmov je slavil "Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit", med dokumentarnimi pa uspešnica o arktični naravi "March of the Penguins".
Film o zaljubljeni orjaški gorili King Kong je pobral oskarje za vizualne učinke, ton in zvok, japonska drama Gejša pa za kinematografijo, kostumografijo in umetniško režijo.
Najboljši tuji film je južnoafriški Tsotsi, morda večja novica pri tem pa je, da je Tsotsi ugnal palestinski film Paradise Now, ki pripoveduje o življenju palestinskih samomorilskih bombnih napadalcev. To pa za Hollywood veliko presenečenje.
Tudi letošnjo podelitev oskarjev je povezoval komik, vendar pa nekonvencionalni humor Johna Stewarta nekako ni našel pravega odziva v elitni druščini holivudskih zvezd, pa tudi sam se v dvorani Kodak ni najbolje znašel v novi vlogi.