Madonna, ki sem jo nekoč poznal, je za vekomaj izgubljena, otožno zapiše njen »mali« brat Christopher v avtobiografiji Življenje z mojo sestro in doda: »Žal mi je zanjo in za vse nas, ki jo imamo radi.« Kar zveni kot nekrolog, le pojasnjuje, da kraljica popa izgublja bitko s časom, priljubljenostjo in starostjo.
Šestnajstega avgusta je Madonna napolnila pol stoletja. Pol tega časa je vložila v kariero brez primere, drugo pa podarila imaginarnemu cilju - idealu večne mladosti. A tako kot Wildov Dorian Gray mora tudi ona skrušeno priznati poraz. Še vedno se na vse kriplje upira, žrtvuje družino in zdravje. Zadnji posnetki, ki so obkrožili svet, jo kažejo povsem izmozgano in nezadovoljno. Kaj malo je vesela darila, ki ji ga je pripravil mlajši brat Christopher Ciccone z objavo spominov na otroška leta, odraščanje in skupne projekte. Homoerotični brat nam med solzami, prešernim smehom in nerganjem ter hudimi obtožbami, zlasti na račun pevkinega sedanjega moža, britanskega režiserja Guya Ritchieja, razkriva in na novo interpretira bolj ali manj znana dejstva. Posreči se mu neverjetno dobra in pravilna karakterizacija: »Moja sestra je skupek želja, večino njih ji je uspelo uresničiti z nekaj talenta in veliko volje - je pevka, igralka, plesalka, model, (otroška) pisateljica, scenaristka, režiserka in oblikovalka, ničesar od tega pa ne obvlada res dobro ali v popolnosti, v ničemer ne briljira.«
Zmes agresivnosti, obscenosti, verske obsedenosti in spolne histerije
Vsekakor je Madonna prva in najpopolnejša inkarnacija Warholovega sveta, pop vesolja, ki nam s popolno banalizacijo vsega zlagoma in vztrajno leze pod kožo. Tako kot desetletja Madonna. Zmes agresivnosti, obscenosti, verske obsedenosti in spolne histerije (s svojimi kompleksi in sovraštvom do mačehe bi bila imeniten primer za Freuda) jo je ustoličila na prestolu svetovne kraljice popa. Luč sveta je ugledala 16. avgusta 1958 kot Madonna Louise Ciccone v michiganskem Bay Cityju. Predniki po očetovi strani so se priselili iz Italije, mama je bila iz francoske Kanade, umrla je že leta 1963 za rakom na dojki, ko je bilo Madonni šele pet let. Oče Silvio, avtomehanik, zdaj družbenik v vinarstvu Ciccone, se je nato poročil z gospodinjo Joan Gustafson, ki je pomagala skrbeti za šest otrok, sama sta dodala še dva. Ob katoliškem internatu je bila mačeha največja travma zvezdine mladosti. Že takrat je Madonna skovala načrt, kako bo osvojila svet.
In res ga je. Zaslovela je predvsem kot pevka, antologija njenega razvoja obsega albume Madonna (1983), Like a Virgin (1984), True Blue (1986), Like a Prayer (1989), Erotica (1992), Bedtime Stories (1994), Ray of Light (1998), Music (2000), American Life (2003), Confession on a Dance Floor (2005) in Hard Candy (2008). Brat nam v svoji knjigi zaupa, kako ponosna je na modne trende, ki jih je ustvarila in znala unovčiti. Že leta 2002 so njeno neto premoženje ocenili na 400 milijonov dolarjev, s svetovno turnejo in albumom Confessions on a Dance Floor pa je menda zaslužila še 200 milijonov. Dobila je sedem grammyjev, zlati globus za filmsko vlogo Evite (1997), iz rokava je stresla otroške povesti Angleške vrtnice (2003), letos spomladi so jo sprejeli v prestižno Rock and Roll Hall of Fame.
Povsem poletno branje
Bratovo avtobiografijo je izdala ugledna ameriška založba Simon&Schuster, naslov izvirnika je Life With My Sister Madonna, prva naklada pa znaša 350 tisoč izvodov. Christopher je pomoč poiskal pri izkušeni Wendy Leigh, novinarki in publicistki, ki je že napisala biografije Grace Kelly, Lize Minelli in Arnolda Schwarzeneggerja. Bratov odnos do slavne sestre je dvojen, eksplozivna zmes brezpogojnega občudovanja in krčevitega odklanjanja, ljubezni in ljubosumja, občutka zavrženosti in nežne potrebe, da sestro zavaruje pred hudobnim svetom.
Tarča Christopherjevega napada je zlasti sestrin soprog, nesrečni Ritchie. Zaradi njega je menda Madonna nagnala vse gejevske plesalce, s katerimi se je tako rada obdajala in posnela vrsto spotakljivih prizorov za svoje albume, knjige in druge publikacije. Dolga leta in desetletja je z nadnaravno močjo in železno disciplino obvladovala svoje življenje, soljudi in medijsko podobo. Zdaj se ji ta prigarani svet neusmiljeno podira na glavo. Za hčer Lourdes Christopher »prerokuje«, da se bo kmalu uprla razmeram doma in tako kot nekoč njena mama šla po svetu - a da bo po pomoč najprej prišla prav k svojemu stricu.
Kar se dogaja z Madonno zadnje čase, je le premišljena propaganda, zadnji poskusi vzbujanja pozornosti, trdijo poznavalci. Svet so obkrožile govorice, da se ločuje, povod naj bi bil skok čez plot z zvezdnikom bejzbola Alexom Rodriguezom, vzrok pa neujemanje z možem, ki je v zadnjih letih tonil ob uspešni ženi. Trmoglavo se je zapletala v bliskovite akcije, kot je bila »ugrabitev« malavijskega posvojenca. Madonna je dobra mama in žena, piše njen brat, a hkrati trdi, da je prav vse v njenem življenju premišljena inscenacija. Spomni nas na izbiranje očeta za njenega prvega otroka. Košarkarski zvezdnik Dennis Rodman se ji je zdel preveč tvegan, raje je izbrala svojega trenerja za fitnes, kubanskega ubežnika Carlosa Leona. Najbolj je žarela, ko je imela kratko razmerje z Johnom F. Kennedyjem ml., saj se je počutila kot Marilyn Monroe. Njena edina prava ljubezen je bil menda prvi mož, takrat še nasilni Sean Penn, s katerim sta bila poročena med letoma 1985 in 1989. Tudi Christopher ne more pozabiti Seana, saj sta sklenila pravo indijansko krvno bratstvo. Precej manj je navdušen nad njenim nekdanjim prijateljem Warrenom Beattyjem, za katerega trdi, da je brskal po njenih smeteh. Brat razkriva svoje patološko ljubosumje do vseh njenih romantičnih ali zgolj telesnih zvez, bodisi z moškimi bodisi ženskami. V obup ga spravlja velik portret, na katerem skoraj naga Madonna leži na velikanskem pogradu iz mrtvih živalih.
Bratovo sladko maščevanje
Christopher Ciccone je hotel knjigo s prvotnim naslovom Kraljica in jaz še bolj začiniti s pikantnimi podrobnostmi, a si je premislil, nekatere preveč drzne trditve so mu črtali odvetniki in uredniki. Vseeno se je nedavno pohvalil v intervjuju: »Pisanje te knjige je bilo zame velik orgazem!« Leta 1991 je Christopher, ki našteva širok spekter poklicev, od šefa kuhinje do koreografa, poskrbel za dokumentacijo Madonna: Truth or Dare, dve leti pozneje je sooblikoval in produciral njeno svetovno turnejo Girlie Show. New York Post je zapisal, da je tokrat objavil brutalno knjigo in si tako privoščil sladko maščevanje. Britanskemu magazinu New pa je Christopher »poznavalsko« napovedal, da se bo Madonna krčevito upirala razvezi, saj sta družina in kabala edino, kar ji ostaja.
Iz NeDela.