Ko Katalena špicne cvak

Skupina Katalena je sinoči v razprodani Gallusovi dvorani ljubljanskega Cankarjevega doma ob pomoči mariborskih baletnikov očarala in navdušila občinstvo. Premierna izvedba pesmi Nore gobe Svetlene Makarovič.

Objavljeno
13. oktober 2009 14.14
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
Katalena. Baletniki. Razprodana Gallusova dvorana. Ovacije.

Kaj bi še dodali?

Ko so Katalena prvič s samostojnim koncertom nastopili v Gallusovi dvorani ljubljanskega Cankarjevega doma po izidu tretjega albuma Kmečka ohcet, so to storili nekoliko obotavljaje. Mogoče jih je preveval kanček dvoma - a smo že dovolj veliki za kaj takega?

Sedaj dvomov več ni, Katalena je po osmih letih in štirih albumih dovolj velika, pomembna in odmevna domača skupina, da je zlahka napolnila in tokrat tudi razprodala Gallusovo dvorano. To je storila s pomočjo razširjene zasedbe, kjer so se pevki Vesni Zornik, klaviaturistki Poloni Janežič, kitaristu Boštjanu Naratu, klarinetistu Boštjanu Gombaču, basistu Tiborju Miheliču Syedu in tolkalistu Robertu Rebolju (bobni, tolkala) pridružila še  harmonikar Marko Brdnik in violinistka Jelena Ždrale in dodatno obarvala njihove skladbe.

Projekt Špic-Cvak! je bil napovedovan kot koncert s plesnim značajem, saj so k sodelovnaju povabili koreografa Edwarda Cluga in Valentine Turcu in člane Baleta SNG Maribor. In to je tudi bil. Plesalci so bili diskretni in od Katalene odtegnili ravno pravšnjo mero pozornost, da predstava ni postal balet, kjer bi skupina poskrbela le za glasbeno ozadje.

Baletniki so na nekatere skladbe skupine Katalena predstavili koreografije, ki so nastajale zadnjih šest let. Sam koncert pa je vendarle imel poudarek na četrtem albumu skupine Cvik Cvak, ki je izšel lani in je tudi pomenil veličasten zaključek promocije tega albuma, ki so jo začeli z nastopim na lanski Drugi godbi v Križankah.

Katalena ostaja s svojo vizijo svežitve slovenskega ljudskega izročila z vplivi rocka, funka, jazza, bluesa in še česa, ena od peščice skupin, ki so se odločile za podobno pot (Brina, Jararaja, Terrafolk in še kdo). Čeprav glasbeno ustvarjanje in poustvarjanje teh skupin med nekaterimi zagovorniki »čiste« ljudske glasbe ne žeje odobravanja, pa je delovanje takih skupin eden od dokazov, da slovenska ljudska pesem živi tudi med mlajšimi in da bo tako preživela še eno generacijo. In to navkljub nevarnosti stapljanja v Evropski uniji oziroma amerikaniziranega kulturnega unitarizma. Čeprav njihovo delovanje obsega predvsem avtorske interpretacije ljudskih glasbenih motivov pa je skupina Katalena na koncertu premierno predstavila novo skladbo Nore gobe Svetlane Makarovič.

In občinstvo v Gallusovi dvorani je to znalo ceniti in nagrajevalo s sprotnim aplavzom, vztrajnim sodelovanjem ter na koncu s stoječimi ovacijami. In Katalena ter baletniki so si to zaslužili.

Skupina Katalena je s projektom Špic-Cvak!, potegnila odločno črto pod dosedanjim delom, sedaj pa se podaja raziskovanju novih glasbeni poti.