Krst novega slovenskega stripa

V striparnici v Murglah se je zgodil krst novega slovenskega stripa, najobsežnejši samostojni stripovski album v barvah kakega slovenskega avtorja, za 109 strani Dnevnika Ane Tank Iztoka Sitarja.

Objavljeno
13. december 2008 17.24
 Vojko Urbančič
Vojko Urbančič
Zdelo se je, da gre za dogodek, namenjen ekskluzivno približno dvema ducatoma mož v ne več najrosnejših letih in eni sami najstnici, pri čemer je bila še ta - vsaj napol - izmišljena. Šele tik pred začetkom napovedanega četrtkovega pogovora sta vstopili dami in s svojo navzočnostjo načeli monolitno enotno moško zasedbo občinstva, sestavljenega iz stripoljubcev, katerih EMŠO bi večinoma postavil v petdeseta ali šestdeseta leta preteklega stoletja. Očitno prav ti sestavljajo najzvestejše občinstvo striparnice Aleksandra Buha v ljubljanskih Murglah. Tokratni razlog za obisk je bil zelo dobrodošel: krst novega slovenskega stripa, h kateremu je mogoče že ob njegovi premieri dodati vsaj en nacionalni superlativ. Gre namreč za najobsežnejši samostojni stripovski album v barvah kakega slovenskega avtorja, za 109 strani Dnevnika Ane Tank Iztoka Sitarja (v preteklosti tudi Ninela; če prebereš obratno, seveda Lenina), ki predstavlja najnovejše dopolnilo k njegovi dosedanji, za tukajšnje razmere sicer skoraj rekordni stripovski bibliografiji. To sestavljata predvsem trinajsterica v veliki večini primerov že razprodanih samostojnih albumov in prav tako razprodana Zgodovina slovenskega stripa 1927-2007. Z njo je Sitar ustvaril nekaj, česar pravzaprav nikdar ne bi pripisali zasebni pobudi in vnemi posameznika, ustvarjajočega med spokojnim hribovjem Poljanske doline na Loškem, temveč programu javne institucije v prestolnici in po možnosti ekipe raziskovalcev. Izdal je do zdaj najobsežnejši knjižni pregled domačega stripa.

Kot je povedal, se je Dnevnika Ane Tank - približno polovico, 50 uvodnih strani albuma, so lahko bralci Mladine spremljali pred petimi sezonami, celoto pa je dokončal šele letos - lotil na podlagi realnih izkušenj, ki jih je imela neka njegova prijateljica z drogo v najstniških letih. S tem je nadaljeval svojo znano prakso postavljanja anonimnih, a realnih protagonistov iz lastnega okolja v realne, napol realne ali pa tudi popolnoma fiktivne situacije, kakršne so, denimo, značilne tudi za njegov predzadnji album Glave. Tokrat se je pripovedi, katere začetek znova postavlja v njemu bližnji svet pod Blegošem, lotil v slogu dnevnika najstnice, odvisne od droge, širši okvir zgodbe pa predstavljata najstniška ljubezen in spremljajoča erotika s koncem, ki ni optimističen. Bridek je, a izmišljen. Album predstavlja, kot omenjeno, do zdaj najzajetnejši domač stripovski album v barvah. Formalno gre za strip v tehniki akvarela z za Sitarja značilnim akcentom na konturah, poklonov v albumu pa so deležni tudi njegovi stripovski kolegi, ki jih ceni. Denimo Tomaž Lavrič, ki ga v stripu zastopa citat njegove risbe zdaj že skoraj pozabljene Ciccioline.