Ovitki gramofonskih plošč so kot medij zaznamovali urbano kulturo prejšnjega stoletja. Razstava Artcoustics v mednarodnem grafičnem likovnem centru (MGLC) prinaša različne poglede nanje, dotika se njihovega družbenopolitičnega angažmaja, različnih upodobitve teles na njih, humanitarnih sporočil ovitkov plošč itd. Na razstavi najdemo ovitke anglosaksonskih plošč in tistih iz nekdanje Jugoslavije, vključno s slovenskimi. Vsi spodbujajo premislek o povezavi med umetnostjo in zvokom, med vizualno podobo, ki reprezentira glasbo. Ovitki plošč so namreč marsikdaj določali, kako bomo ploščo, glasbo, konzumirali. Polono Poberžnik z Radia Študent, ljubitelja vinila Zvoneta Tomaca in Mirana Moharja, člana Novega kolektivizma in skupine Irwin, smo prosili, da ponudijo svoj pogled o problematiki ovitkov plošč na omenjeni razstavi.
Posebna soba na razstavi je namenjena ovitkom plošč iz fonoteke Radia Študent, ki jo je pripravila Polona Poberžnik: »Pri izboru smo upoštevali zastopanost različnih žanrov, ki jih fonoteka razvršča v splošno kategorijo (večinoma rock), sekcije jazza, bluesa, filmske, eksperimentalne, klasične, revolucionarne in ljudske glasbe, kategoriji 'yu' (plošče izvajalcev iz nekdanje širše domovine) in 'drek' (plošče, ki se načeloma ne uporabljajo v programu, ker ne ustrezajo specifični glasbeni politiki radia).« Po njenih besedah gre za kombinacijo ovitkov plošč, ki so imele pomembno mesto v radijski zgodovini in so zanimive tudi po vizualni plati, in tistih, ki z glasbenega in vizualnega vidika ne pomenijo nikakršnega presežka, a zavzemajo precejšen delež zbirke. Med razstavljenimi ovitki so tudi cenjene raritete, nekateri že klasični albumi zgodovine popularne glasbe pa tudi razne obskurnosti in promocijski izvodi plošč.
Več si preberite v tiskanem Delu.