Ocenjujemo: Johann Sebastian Bach: Maša v h-molu, BWV 232

Layton je Ljubljani podaril umirjenega Bacha v koncertni dvorani, namesto v cerkvi, na sodobnih instrumentih, z malce negotovim zborom in orkestrom v ozadju.

Objavljeno
12. september 2020 16.00
Posodobljeno
12. september 2020 16.00
Slovita maša je bila pri nas uprizorjena prvič po 20 letih. Foto Darja Štravs Tisu
Ivana Maričić
Ivana Maričić
Na koncertu ob odprtju nove sezone smo v Cankarjevem domu ob trideseti obletnici Zbora Slovenske filharmonije prisluhnili Maši v h-molu, BWV 232 Johanna Sebastiana Bacha. Skladba zaradi kompleksne polifone fakture, mogočnosti, dolžine in dramatičnosti spada v vrh kanona zahodnoevropske glasbene umetnosti. Glede na število zborov v Sloveniji preseneča, da se v zadnjih dvajsetih letih v Ljubljani (ali Sloveniji) ni nihče spoprijel z izzivom te mojstrovine. Izvedbe se je še posebej veselil priznani dirigent z britanskega otočja Stephen Layton prav zato, ker je pri nas že dolgo nismo slišali, čeprav je to Bachovo mojstrovino ...