Ocenjujemo: Zlati abonma

Simfonični orkester iz Birminghama. Dirigent: Andris Nelsons. Cankarjev dom, Ljubljana.

Objavljeno
26. maj 2015 16.18
Posodobljeno
26. maj 2015 20.00
Borut Smrekar
Borut Smrekar

Sezono Zlatega abonmaja Cankarjevega doma je sklenil nastop Simfoničnega orkestra iz Birming­hama z dirigentom Andrisom Nelsonsom in violinistko Baibo Skride. Orkester smo v Ljubljani že slišali pred leti z njihovim takratnim glasbenim vodjem Simonom Rattlom.

Orkestrski začetek uvodnega Mozartovega Koncerta za violino in orkester v D-duru je naznanil zanimiv večer, kar se je v nadaljevanju potrdilo. Baiba Skride se je izkazala kot odlična violinistka z izredno subtilno igro v fraziranju, artikulaciji, dinamiki in tonu. ­Njena igra je bila živa, poustvaritev forme pa jasna in pregledna. Z dirigentom sta vodila poglobljen­ muzikalni dialog.

Nelsons je pristopil k spremljavi kot k deležu, ki je enakovreden solističnemu partu. Oživljal je detajle in barve, ki gredo sicer običajno »mimo« poslušalca. Orkester je v interpretativnem kontekstu vzel kot to, kar je – sodoben inštrument. Ni se obremenjeval s »historično ozaveščenostjo« in drugimi modnimi pristopi, pa je bila kljub temu izvedba obeh ključnih glasbenikov še kako živa in aktualna.

Izvedba Brucknerjeve Simfonije št. 7 v c-molu je bila sijajna. Kljub izkazani odličnosti orkestra nosi levji delež zaslug za slišano dirigent, kar so glasbeniki ob sklepnem aplavzu tudi jasno pokazali. Nelsons je izjemen glasbenik. Dobro ve, kaj je v izvedbi bolj pomembno in kaj manj. Bogato oblikovanje detajlov ne gre nikoli na račun pulza in arhitektonike,­ s čimer imajo sicer njegovi stanovski kolegi vse prepogosto težave.

Izreden je v ekonomični rabi izraznih sredstev pri gradnji formalne strukture skladbe, kar je ključno za interpretacijo simfoničnih del poznoromantičnih dimenzij. Čudovito obvladuje dinamično niansiranje in gradacije, je vsak trenutek živo prisoten, kreativen pri fraziranju in oblikovanju zvoka, karizmatičen. Le včasih se zgodi, da je doživljanje glasbe popolnejše, če ob njem zamižimo.

Nelsons je zagotovo eden najpomembnejših dirigentov prihodnosti, saj je (za dirigenta) še razmeroma mlad. Upajmo, da ga bomo lahko kmalu ponovno srečali na našem odru kot tudi Birminghamski simfonični orkester. Lep sklep abonmajske sezone!