Antikrista rešila Slovenska filharmonija

S pomočjo Slovenske filharmonije bo slovensko občinstvo oktobra lahko videlo predstavo o mariborski nadškofiji.

Objavljeno
02. april 2014 19.13
jer*Sebastijan Horvat
Jela Krečič, kultura
Jela Krečič, kultura
Pred časom smo poročali o Igri o antikristu skupine Was ist Maribor? (Andreja Kopač, Aljoša Ternovšek, Matjaž Latin in Sebastijan Horvat), ki jo je tik pred zdajci zapustil eden od treh partnerjev SNG Maribor in s tem ogrozil projekt. Zdaj se je oratoriju o mariborski nadškofiji Antikristu, ki ga producira zavod Maska s Cankarjevim domom, priključil nov pomemben partner – Slovenska filharmonija.

Igra o antikristu
skupine Was ist Maribor? v središče postavlja skoraj milijardno finančno luknjo, ki jo je pridelala mariborska nadškofija, s tem ogrozila svoje upnike, obenem pa napovedala dolžniško krizo v Sloveniji, ki jo danes občutimo na vseh ravneh življenja. Zvrst, ki se je zdela režiserju in ustvarjalcem predstave najprimernejša za razgrnitev te teme, je oratorij, ki ga je napisala Nane Forte. In sicer so se pri odločitvi za glasbeno formo sklicali na filozofa Voltaira, ki je nekje zapisal: »Vse, kar je preneumno, da bi izrekli – zapojemo.«

Predstava o vpetosti naše katoliške cerkve v sumljive finančne posle bo po besedah režiserja Sebastijana Horvata moraliteta, nekakšna aluzija na istoimensko srednjeveško moraliteto. V njej bo pevski zbor reprezentiral ljudstvo in razsojal o spornih dejanjih nekaterih ključnih akterjev slovenske Cerkve.

Kriterij umetnosti

Ustvarjalci predstave so zadovoljni, da njihov projekt z novim partnerjem dobiva možnost realizacije. SNG Maribor je namreč sodelovanje odpovedal 11. februarja, kot razlog pa je njegovo vodstvo navedlo, da zaradi rezanja sredstev in varčevanja na vseh ravneh odpovedujejo tri dogodke, med drugim tudi Igro o antikristu.

Premiera predstave bi morala biti 20. aprila v Mariboru, zdaj ko je k projektu pristopila Slovenska filharmonija s Slovenskim komornim zborom, ki ga vodi Martina Batič, pa bo predstava premierno uprizorjena 24. oktobra v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma. Dva dni kasneje se vrača tudi na »kraj zločina« v Maribor, v Unionsko dvorano Narodnega doma.

Direktor Slovenske filharmonije Damjan Damjanovič je za Delo povedal, da je doprinosa Filharmonije k predstavi ne vidi kot »pomoči«, ampak prej kot dolžnost javne institucije. Javni zavodi morajo biti po njegovem apolitični in pri oblikovanju svojega programa slediti le umetniškim kriterijem. »Do predstave nimam nobenih predsodkov. Nanjo gledam kot umetnik,« še pojasnjuje. In dodaja: »Zame obstaja le ena delitev: na dobro in slabo umetnost.«