Deloskop izpostavlja: Performa in Platforma v domeni ženske

Maribor, več prizorišč. Odprtje v GT22, 27. 9. ob 18. uri.

Objavljeno
26. september 2017 18.17
M. V.
M. V.

V Mariboru se danes začenja 22. festival sodobnih performativnih praks Performa (v produkciji Mladinskega kulturnega centra Maribor) in 11. Platforma sodobnega plesa (v produkciji Plesne izbe Maribor).

V četrti festivalski ediciji združenih festivalov, ki bo potekala pod geslom Domena ženske, postavljajo v središče festivala žensko ustvarjalko. V štirih dneh, med 27. in 30. 9., se bo na trinajstih dogodkih, na treh prizoriščih predstavilo 23 žensk, ki bodo poskušale odgovoriti na vprašanje, ali obstaja umetnost v domeni ženske. Odgovore bodo ustvarjalci festivala iskali skupaj performativno, plesno in skozi sosledje festivalskih dogodkov.

Festival bodo odprli danes ob 18. uri v GT22 z že tradicionalno VideoPerformo, izborom videodel Enye Belak Gupta in Ajde Tomazin, ki jo bo pospremil subtilni performans Petre Kapš (alias OR poiesis). Sledila bo predstava Kaje Lorenci (LGM ob 20. uri), ki v delu Morda na videz kdaj kot vsi ljudje raziskuje medosebne odnose.

V prihodnjih dneh se bo v žanrsko razgibanem programu predstavilo več umetnic različnih profilov iz Slovenije in tujine. Med njimi izraelska koreografinja Reut Shemesh, ki v avtobiografski sodobni plesni predstavi Leviah preizprašuje relacijo vojaške uniforme v odnosu do izgubljenih sanj. Simona Semenič bo predstavila avtobiografski knjižni prvenec Me slišiš?, neprizanesljivo duhovit spopad z družbenopolitičnimi sistemi.

S tehnologijo telesnosti se v plesnih predstavah spopadata Veronika Valdés in Ana Romih. Pia Brezavšček, Barbara Krajnc Avdić in Saška Rakef pa so ustvarile interdisciplinarno raziskavo o (ne)spremenljivosti pogledov na materinstvo.