V Lutkovnem gledališču Ljubljana (LGL) so danes predstavili dve vzporedni in samostojni oživitvi pripovedke Frana Saleškega Finžgarja (1871-1962) Makalonca, s katerima sta LGL in Založba Miš na pobudo dramatizatorke, režiserke in avtorice likovne podobe Eke Vogelnik 50 let po pisateljevi smrti ustvarjalno osvežili spomin na priljubljeno pripovedko tega slovenskega pisatelja.
V LGL bodo najnovejšo postavitev likovne in lutkovne umetnice Eke Vogelnik premierno predstavili v četrtek zvečer na velikem odru. Kot je na predstavitvi povedala avtorica zamisli in režiserka uprizoritve, je postavitev pripravljala več kot leto dni in za izvedbo izbrala klasične marionete (na kratkih navezavah), javajke in ploskovite lutke.
Pri tehnični uresničitvi lutk ji je pomagal izkušen tehnolog Mitja Ritmanič, pri njihovem oživljanju pa je bil igralcem in animatorjem dragocen mentor asistent režije Brane Vižintin. Hči Brina Vogelnik je za uprizoritev prispevala več kot pol ure (s)pevne glasbe.
Kot je povedal dramaturg Blaž Lukan, gre za uprizoritev svobodne avtorske priredbe priljubljene pripovedke, ki ohranja pisateljev arhaični jezik. V uprizoritvi, ki oživlja posamezne prizore iz večpomensko uporabljene knjige, avtorica postavitve združuje pravljično in trubadursko ljubezensko raven, kakor jo poznamo iz evropskega viteškega izročila srednjega veka, na katerega pa so vplivale tudi orientalske pripovedke iz Tisoč in ene noči.
Ob lektorski skrbi Tatjane Stanič za prepoznavni Finžgarjev jezik in njegovo izreko se bosta kot interpreta in zanesljiva animatorja lutk prvič predstavila gosta Klemen Janežič in Matevž Müller, ob njiju pa izkušeni in preverjeni članici LGL Maja Kunšič in Urška Hlebec.
Lutke Eke Vogelnik, ujete v naravnem okolju Bohinja skozi občutljivo fotografsko oko Žige Koritnika, in njena okrajšana različica Finžgarjeve pripovedke Makalonca pa sta po zaslugi Miš založbe dosegljive še v za oko prijetni četrti izdaji te znamenite pripovedi (na 24 straneh vzdolžnega formata za 23,95 evra izvod).
Kot je povedal uveljavljeni fotograf, so bile vse podobe posnete v naravnem okolju in z naravno svetlobo, uporabili so le senčenje in mehčanje.