Gledališče Koper želi gledalcem pod kožo

Tri predstave v Kopru bodo družbeno angažirane in resne, komedije iz tujih produkcij pa bodo vabili na gostovanja.

Objavljeno
04. september 2013 21.30
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Gledališče Koper napoveduje v letošnji sezoni resne predstave in manj koprodukcij.

»S tremi predstavami večernega abonmaja bomo pogledali pod kožo slovenskim vladarjem, zakonskemu življenju in slovenski (patološki) mentaliteti nasploh,« je v enem stavku povezala jedro produkcije v prihajajoči sezoni Katja Pegan, direktorica Gledališča Koper.

Prihodnji teden začenja gledališče z vpisom abonmajev. Doslej je imelo običajno 1100 abonentov, na leto je sorazmerno majhen kolektiv s samo petimi igralci (in skupaj 16 zaposlenimi) odigral 220 do 230 gledaliških predstav, ki si jih je v lanski sezoni ogledalo 62.400 gledalcev.

V večernem abonmaju ponujajo 7 predstav, od tega tri iz lastne produkcije.

Prva bo totalitaristična spevoigra Noč bogov (Mira Gavrana), ki jo bo zrežiral Jaka Ivanc. Gre za besedilo o prijateljstvu med vladarjem (kraljem), umetnikom (Molièrom) in dvornim norcem, ki pa se konča, ko umetnik neskončno užali vladarja. Dramo bodo uprizorili nekoliko po vzoru lanske uspešnice Parole parole s prepletom songov slovenskih znanih popvek, ki jih bodo peli Lara Jankovič, Rok Matek in Danijel Malalan.

Druga predstava Vse o Ivanu (Cankarju) bo nekakšno novo (komično) branje Ivana Cankarja, v katerem bo avtor in režiser Mare Bulc pripravil kolaž in s tem nekakšno adaptacijo ter lastno interpretacijo najbolj znanih Cankarjevih besedil.

Tretja predstava, s katero želi koprsko gledališče »zlesti pod kožo« slovenskim gledalcem, pa bo klasika - drama o neizmernem sovraštvu v globoki ljubezni Kdo se boji Virginie Woolf (Edward Albee) v režiji Vita Tauferja.

Gledališče Koper bo za otroške abonmaje že konec tega meseca pripravilo prvo premiero (in krstno uprizoritev) Pazi, Pika (po motivih gledališke igre Dese Muck - Naša prijateljica Pika), ki je koprodukcija z Lutkovnim gledališčem Ljubljana.

Druga premiera in krstna uprizoritev bo decembra Zgodba o Ferdinandu (avtor Munro Leaf). Sicer pa se bo gledališka sezona v Kopru začela 21. septembra z monokomedijo Borisa Kobala Po mojem Slovenci. Gre za noviteto, v kateri je Kobal še nekoliko zaostril satirično ost.

Katja Pegan je na današnji tiskovni konferenci pojasnila, da imajo letos samo eno koprodukcijo predvsem iz logističnih razlogov: »V prejšnjih letih smo zastavili toliko koprodukcij, ki so uspešnice in jih še zmeraj ponavljamo, da si moramo iz povsem tehničnih in organizacijskih razlogov vzeti eno leto predaha.«

Katja Pegan je komentirala zanjo žalostno novico, da je v državnih medijih vse manj primerov resne gledališke kritike.

»Kritike so nekaj, kar gledališča nujno potrebujemo, nas osmislijo in ohranjajo. Naše delo je sicer minljivo, ostajajo zapisi na DDV, pametna, tudi nenaklonjena kritika pa lahko potegne predstavo v prihodnost,« pravi direktorica Gledališča Koper, ki je za prihodnje leto napovedala oživitev Primorskega poletnega festivala, saj je skoraj nesprejemljivo, da potujejo slovenska gledališča (tudi koprsko) na tuje poletne festivale, hkrati pa ne zmoremo sami v turističnem okolju izpeljati resnejšega gledališkega festivala.