Inventura sezone: Carmen in uvožena balerina

Kaj je navdušilo, vznemirilo, prepričalo Delove kritike? Kaj je postavilo vprašanja in kaj jih je spravilo v dvom?

Objavljeno
01. julij 2014 14.33
Breda Pretnar
Breda Pretnar
Od baletnih predstav, videnih v minuli sezoni, mi ne bo niti ena od premier v celoti ostala v spominu kot omembe vreden dosežek, ki bi prekašal nekatere dosežke ljubljanskega baleta v drugi polovici prejšnjega stoletja.

Zaradi odličnih baletnih solistov pa le zasluži posebno pozornost zadnja mariborska baletna premiera v dveh delih: divertimento iz klasičnega baleta Paquita po Petipaju in baletni triler Carmen v koreografiji Valentine Turcu.

Mariborska prvakinja Catarina de Meneses je z gracilnim nastopom z aristokratskim pridihom in lepimi plesnimi linijami oplemenitila izvedbo ohranjenih plesnih odlomkov iz klasičnega baleta Paquita (repriza), v sodobnem plesnem trilerju Valentine Turcu pa je na premieri Catarina de Meneses prav tako do potankosti izoblikovala nesmrtni lik Carmen, bila je senzualna, zapeljiva, spogledljiva, nežna in čuteča.

Diapazon njenih interpretacij dokazuje, da so Mariborčani preudarno uvozili balerino, ki je v nekaj letih postala vodilna prvakinja v našem prostoru in tako zapolnila vrzel, ki jo čutimo že nekaj časa.

Omembo zasluži tudi druga zasedba trojice glavnih protagonistov v baletu Carmen. Olesja Hartmann kot Carmen, Sytze Jan Luske kot Don José in Matjaž Marin kot Toreador – trojica slokih, visokih, elegantnih plesalcev izjemnih plesnih predispozicij je odlično odplesala in odigrala konfliktni odnos med glavnimi junaki, ki pripelje do tragičnega konca.

Baletni premieri obeh operno-baletnih hiš v minuli sezoni, mariborske in ljubljanske, sta me ponovno prepričali, da je v Sloveniji mariborski balet že nekaj časa na prvem mestu.