Najboljša komedija je Misterij buffo, njenemu režiserju Aleksandru Popovskemu pa je pripadel naziv žlahtnega režiserja, je odločila žirija Dnevov komedije, ki so se v soboto zaključili v Celju. Žlahtna komedijanta sta postala Maša Derganc in Klemen Slakonja, žlahtno komedijsko pero pa Matjaž Zupančič.
»Predstavo odlikuje premišljena, ostra in inteligentno izčiščena režija, ki se udejanja v ansambelski igri vrhunskih posameznikov. Spektakelska celota z ostro poantiranim humorjem odpira gledalcu aktualiziran prostor razmisleka, razpetega med peklom in rajem z jabolkom in malinami.«
Tako je strokovna žirija utemeljila nagrado za najboljšo komedijo, uprizorjeno po besedilu Vladimirja Majakovskega in v izvedbi ljubljanske Drame.
Popovskemu je pripadel naslov žlahtnega režiserja tudi za režijo predstave Tak si, ki so jo po besedilu Gorana Vojnovića uprizorili v produkciji SiTi Teatra BTC in društva Kreker, ta predstava pa je tudi najbolj ugajala celjskemu občinstvu.
Po mnenju žirije Popovski »ustvarja gledališče polnokrvnega humorja, ki ni zgolj zabava. Humor z jasnim avtorskim podpisom v prefinjenih situacijah in z mojstrskimi obrati uporablja za nastavljanje ogledala oziroma kot orodje za razgaljanje posameznika in njegovega odnosa do družbe, je režiser, ki odpira prostor igralcem in jim daje možnost za ustvarjanje presežnih kreacij«.
Ta prostor sta očitno dobro izkoristila Maša Derganc in Klemen Slakonja. Prva se z vlogo Dame v Misteriju buffo »giblje v okviru stereotipne kokete, ki pa nikoli ne zapade v banalnost, z vedno prisotno igralsko prezenco in izostrenim občutkom za komičnost prebija mejo med odrom in gledalcem«.
Slakonja je po oceni žirije z vlogami Potnikov v predstavi Tak si »žlahtni komedijant in žlahtna komedijantka v enem, saj iz celote precizno lušči bistvo in ustvarja karikirane like potnikov ter se sprehodi skozi transformacije današnjega človeka. Z neverjetno natančnostjo in vsakič z neizprosno zahtevnostjo do sebe in predstave v celoti se prestavlja iz lika v lik ter drobce posameznika prevaja v trpko življenje slehernika«.
Na natečaj za Žlahtno komedijsko pero je letos prispelo šest besedil, en tekst je bil zaradi nespoštovanja formalnih pogojev natečaja, ki vključujejo anonimnost ter omejitve predhodne javne objave teksta, izločen. Pero je tako pripadlo Matjažu Zupančiču za komedijo z naslovom Vorkšop na Moljera.
Zupančič se »duhovito poigrava z znano gledališko predlogo in jo umešča v sodobni čas, avtor z ostrim peresom okrca blef in puhlost nekaterih sodobnih gledaliških prijemov, ki temeljijo zgolj na samopoveličevanju. Z duhovitim in iskrenim dialogom, mešanjem klasičnega žanra s sodobnimi prijemi in bistro izrisanimi dramskimi osebami je komedija Vorkšop na Moljera privlačna tudi za širše obèinstvo in ne le za gledališčnike, saj se prek gledališkega medija ponorčuje iz bleščečega videza brez prave vsebine, ki je dandanes pogost pojav na vseh področjih človeškega bivanja«.
Na letošnjih dnevih komedije je bilo v slabem mesecu uprizorjenih osem predstav, ki so dobile v povprečju zelo visoke ocene občinstva, ki pa ga je bilo manj kot pretekla leta, saj se po mnenju organizatorjev kriza pozna tudi pri prodaji kart. Celjski festival se je zaključili sinoči z nastopom udeležencev stand up delavnic, ki jih je vodil Andrej Težak Tešky.