Nagrada žlahtno komedijsko pero »stricem iz ozadja« Ize Strehar

Nagrajenka bo nagrado v višini 6000 evrov bruto prejela na zaključku 27. festivala Dnevi komedije 17. marca v Celju.

Objavljeno
28. februar 2018 13.33
V. U., STA
V. U., STA
Strokovna žirija v sestavi Tina Kosi, Tatjana Doma in Alja Predan je med 20 dramskimi besedili z natečaja za žlahtno komedijsko pero 2017 nagradila mlado dramatičarko Izo Strehar za komedijo Vsak glas šteje. Nagrajenka je za STA povedala, da ji nagrada veliko pomeni, saj je šele na začetku svoje poti.

Ocenila je tudi, da je komedija ne le v Sloveniji, ampak tudi v drugih državah podcenjena in da bi se lahko bolj razvijala. »Stroka je do komedije zadržana, kot da bi bila pod nivojem,« je še dejala nagrajenka, ki bo nagrado v višini 6000 evrov bruto prejela na zaključku 27. festivala Dnevi komedije 17. marca v Celju.

Strica iz ozadja in gnetljivi »nečak«

Po navedbah žirije si je Iza Strehar za temo izbrala predvolilno politično zakulisje. Vplivna strica iz ozadja si za predsedniškega kandidata izbereta primerno gnetljivega »nečaka« in ga začneta uriti za spopad in zmago na prihajajočih volitvah. Pri tem kakopak ne izbirata sredstev. Vsi, ki so po spletu naključij vpleteni v ta ris, od novinarjev do visokošolskih profesorjev, se izkažejo kot slinarji, upogljivci in podkupljivci.

Le da je cena bizarna oziroma smešna. Namesto denarja, vpliva in moči si želijo vstopiti v svet umetnosti kot pesniki in si s tem kupiti nesmrtnost. Projekt propade, ker kandidat svojih nalog ne zna dobro opraviti. A se na koncu tudi on odloči, da se bo raje kot politiki zapisal umetnosti, navaja žirija.

Člani žirije menijo, da se duhovita politična satira, kakršnih pri nas ni v izobilju, dotakne provincialne plemenske povezanosti, kjer se vsi poznamo in je vse mogoče. Mogoče je spremeniti vsak razpis, zamajati vsakega novinarja, podkupiti vsakega kritika, vplivati na vsak medij.

Hvale vredna satira

V celotni parodiji je nepremakljivo samo mlado dekle, hči predsedniškega kandidata, ki v svoji feministični drži kljubuje seksistični moški matrici in ostaja na položaju mačistične borke za svoje pravice. Igra se norčuje iz lobističnih mrež, medijev, vplivnih povezav, kratkotrajnega uspeha in slave, ki ju omogočajo mediji, starih stricev iz ozadja in novih obrazov, seksizma in celo zagledanosti v odrešitev receptov nove duhovnosti o zdravem življenju.

Kljub dejstvu, s katerim se tako radi pohvalimo, da je slovenska dramatika utemeljena na Cankarjevi politični komediji, pa se poklicni dediči redko spoprijemajo z enako ali podobno tematiko.

Zato je toliko hvale vredno, da smo spet dobili aktualno politično satiro, ki kritično in humorno govori o naši družbi in okolju, ki nas zaznamujeta in marsikdaj tudi usodno določata, je še zapisala žirija.