Slovo Benjamina Pionnierja od mariborske Opere

V petih letih tri menjave na čelu mariborske Opere, sedaj znova odprt lov za umetniškim direktorjem.

Objavljeno
02. oktober 2013 19.21
Peter Rak, kultura
Peter Rak, kultura

Direktor SNG Maribor Danilo­ Rošker je zavrnil namigovanja,­ da je prišlo do enostranske prekinitve pogodbe oziroma­ da naj bi Pionnier položaj samovoljno zapustil.

»Že nekaj­ časa so potekali pogovori, kako naprej, pred nekaj dnevi,­ pravzaprav po petkovi premieri ­Puc­cinijevega Triptiha, pa sva se dokončno dogovorila za sporazumno prekinitev sodelovanja,« je dejal Rošker.

Zgodba o začasnih oziroma kratkotrajnih rešitvah vodstva mariborske Opere se nadaljuje, v petih letih so se na tem položaju zvrstili­ kar trije umetniški direktorji. Karen Kamenšek je vzdržala eno sezono, Janko Kastelic dve, prav toliko tudi Pionnier.

Po besedah Roškerja je Kamenškova dobila ponudbo za vodenje hannovrske operne hiše, ki jo je razumljivo sprejela, Kastelic se je poslovil predvsem iz zdravstvenih razlogov, od mladega, ambicioznega dirigenta, kot je Pionnier, ki si želi mednarodne kariere, pa je bilo težko pričakovati, da bi bil polno angažiran zgolj v Mariboru.

Informacij, da naj bi bili v SNG Maribor nezadovoljni z uresničitvijo Pionnierjevih velikopoteznih načrtov glede mednarodnih produkcij in gostovanj v tujini ter da naj bi bili odnosi med direktorjem in člani orkestra, zborom in solisti vse bolj napeti, Rošker ni hotel komentirati.

Sicer pa je 36-letni francoski dirigent in pianist pripravil letošnji program, pogodbe so podpisane, prav tako so dogovorjene vse zasedbe, tako da z realizacijo repertoarja po Roškerjevem mnenju ne bi smelo biti težav. Na ministrstvo za kulturo so poslali prošnjo za soglasje za objavo razpisa za funkcijo umetniškega direktorja mariborske Opere, Rošker pa pričakuje, da bodo ustreznega kandidata izbrali vsaj do 15. novembra.

Nov sodelavec iz tujine?

Razpis bo, tako kot do zdaj, tudi mednarodni, Rošker pa zanika, da bi s kom že potekali pogovori. Na vprašanje, ali je smiselno v Mariboru ponovno angažirati nekoga iz tujine, saj se nihče do zdaj ni bil pripravljen povsem posvetiti zgolj mariborski Operi, Rošker odgovarja, da je bila do zdaj v slovenskem kulturnem prostoru prisotna velika naklonjenost angažmaju ljudi iz tujine, zdaj pa se je položaj spremenil.

Iz finančnih in profesionalnih razlogov to verjetno ni več optimalna rešitev, sicer pa zadeve noče prejudicirati. Odločali se bodo na podlagi prijav, vnaprej pa si ne želi nikogar izključevati.