SNG Drama na naslovnici finskega časopisa

Nocoj bo Drama s Ponorelo lokomotivo kot prvo slovensko gledališče na odru gledališkega festivala v Tampereju.

Objavljeno
05. avgust 2014 16.00
V. U., Delo.si
V. U., Delo.si

Ponorela lokomotiva poljskega pesnika, romanopisca in dramatika Stanisława Ignacyja Witkiewicza, predstava v produkciji SNG Drama Ljubljana in režiji Jerneja Lorencija, ki je med drugim doma prejela veliko nagrado Borštnikovega srečanja za najboljšo uprizoritev, bo nocoj in jutri na sporedu 46. izdaje osrednjega finskega gledališkega festivala Tampereen Teatterikesä.

Predstavo so, kot so sporočili iz Drame, v mednarodnem okolju videli že v Zagrebu, Sofiji in Varni, za Finsko bo oktobra odpotovala v Minsk, aktualno pričakovanje predstave v Tampereju pa ni minilo brez pozornosti tiska.

Tamkajšnji časnik Aamulehti (kar pomeni »jutranji časopis«), ki se ponaša z dolgo zgodovino – ustanovili so ga že leta 1881, še v času ruske nadvlade, zdaj se ponaša z drugo največjo naklado v državi –, namreč gostovanje napoveduje z intervjujem z režiserjem Lorencijem, ki so mu namenili dve strani časnika in napovednik na naslovnici.

Ponorela lokomotiva bo prva slovenska predstava, dostopna občinstvu Tamereen Teatterikesä, ki je sicer letos usmerjen predvsem v krovno vprašanje: kaj označuje finsko gledališče?

Kot na to vprašanje odgovarjajo sami organizatorji, so skozi izbor uprizoritev skušali ujeti »finskost« (Finnishness), lastnost, ki naj bi označevala predvsem dinamičnost in kompleksnost finskega gledališča v strmenju k ustvarjanja platforme za raznolikost in tudi kontradiktornost ustvarjalnih glasov. Poleg najboljših domačih uprizoritev bo festival ob slovenski gostil še uprizoritve iz Turčije, Nizozemske, Kanade in Estonije.

V festivalskem almanahu sicer tukajšnjo Ponorelo lokomotivo označujejo takole: »Uprizoritev Ponorela lokomotiva klasično dramaturško zgodbo pripoveduje na drzen in predvsem svojevrsten način. Nedokončana mojstrovina avtorja Witkiewicza v uprizoritvi SNG Drama Ljubljana z le nekaj odrskimi elementi postavlja pozornost na zgodbo samo in na intenzivnost predstave, ki jo mojstrsko gradijo igralci.«