Teden slovenske drame: V ospredju družbeni in politični angažma

Amelia Kraigher izbrala osem tekmovalnih in pet spremljevalnih predstav.

Objavljeno
31. januar 2013 18.57
Marjana Hanc, Kranj
Marjana Hanc, Kranj

Letošnji Teden slovenske drame se bo v Prešernovem gledališču Kranj pričel 27. marca,­ kdaj se bo končal, pa še ni znano. Zagotovo ne bo trajal sedemnajst dni, tako kot lani, najverjetneje bo za uprizoritev vseh predstav, ki jih je izbrala selektorica, gledališka kritičarka Amelia Kraigher, dovolj že dvanajst dni, je pojasnila direktorica PGK Mirjam Drnovšček.

Osem tekmovalnih in pet sprem­ljevalnih predstav, večina jih­ je družbeno in politično angažiranih, je po pravilniku največje možno število. »Želim si, da bi se uprizorilo čim več kakovostnih predstav, nastalih na temelju slovenskih dramskih besedil,« je razložila Amelia Kraigher in dodala, da po količini uprizorjenih del Teden slovenske drame dosega ­Borštnikovo srečanje.

Izrazito družbeno angažirani sta obe Grumovi nagrajenki, Vaje za tesnobo Vinka Möderndorferja v režiji Jake Andreja Vojevca in izvedbi Slovenskega stalnega gledališča Trst o menedžerskem izčrpavanju nekega podjetja ter pripoved o potrošništvu Shocking Shopping avtorja in režiserja Matjaža Zupančiča v izvedbi Slovenskega ljudskega gledališča Celje.

Selektorica je, kot je pojasnila, šele po pripravljenem izboru ugotovila, da je uvrstila kar štiri predstave z elementi groteske. To so Rokovnjači Mihe Nemca in Nejca Valentija v izvedbi SNG Nova Gorica in Prešernovega gledališča Kranj, Potohodec Daneta Zajca, ki jo v izvedbi Akademije za gledališče, radio, film in televizijo režira nadarjena Zala Sajko, Veliki briljantni valček avtorja Draga Jančarja in režiserja Diega de Brea v izvedbi Drame SNG Maribor, SNG Drame Ljubljana in EKP Maribor 2012 ter predstava Marka Čeha (po Bratku Kreftu) Herman Schwarz in Veronika Wald v izvedbi Zavoda Margareta Schwarzwald in Gledališča Glej.

V tekmovalnem programu sta še predstava avtoric in reži­serk Simone Semenič in Barbare Kapelj Osredkar z naslovom Kapelj in Semenič v sestav­ljanju v izvedbi KD Integrali in predstava Ples v dežju. Slednjo je po romanu Dominika Smoleta in filmu Boštjana Hladnika dramatizirala Nana Milčinski, Anton Podbevšek Teater Novo mesto in Mestno gledališče ljubljansko pa sta jo uprizorila pod taktirko režiserja Matjaža Bergerja.

V spremljevalni program je Krai­gherjeva uvrstila Ko slišim besedo igralec, se primem za denarnico­ Marka Bulca in Mateja Recerja (Gledališče Glej in Slovensko mladinsko gledališče), Kladivo ali pinceta? Simone Hamer (KD Integrali in Gledališče Glej), Zlati šus Tamare Matevc in režiserja Marka Čeha (Lutkovno gledališče Ljubljana), Dolg Rakef Saške/Dolg RS v režiji Barbare Kapelj Osredkar (Maska Ljubljana) in projekt Andreja Rozmana - Roze Že spet obisk ­(Rozinteater).