Žive preobrazbe v otroški uprizoritvi Žužkerada

Razmeroma preprosto odrsko zgodbo iz manj poznanega in priljubljenega živalskega sveta žuželk, njihovih ličink, bub in gosenic, ki se nazadnje kdaj tudi čudežno preobrazijo v slikovite metulje, je režiser Jaša Jamnik izkoristil predvsem za radoživo pisano in hrupno predpustno klovnovsko in burleskno poigravanje z značilnimi človeškimi napakami in slabostmi ter vrlinami posameznih odrskih junakov.

Objavljeno
08. marec 2011 08.34
Posodobljeno
08. marec 2011 08.50
Slavko Pezdir, kultura
Slavko Pezdir, kultura
Domačo odrsko noviteto dramaturginje Maje Borin, 
v prvi vrsti namenjeno otrokom od petega do osmega leta, z maškaradi ali plesu v maskah pomenljivo sorodnim naslovom Žužkerada, je Dramski oder za mlade (DOM) Lutkovnega gledališča Ljubljana (LGL) krstno uprizoril po njenem besedilu Žužina, moja družina, s katerim je sodelovala na lanskoletnem natečaju festivala Zlata paličica na temo Moja družina in pridobila priporočilo žirije za njegovo uprizoritev.

Razmeroma preprosto in odrsko precej »tenko« zgodbo iz manj poznanega in priljubljenega živalskega sveta žuželk, njihovih ličink, bub in gosenic, ki se nazadnje kdaj tudi čudežno preobrazijo v slikovite metulje, je režiser Jaša Jamnik izkoristil predvsem za radoživo pisano in hrupno predpustno klovnovsko in burleskno poigravanje z značilnimi človeškimi napakami in slabostmi ter vrlinami posameznih odrskih junakov. V počlovečeni mravlji, komarju, muhi, osi, čebeli, ličinki, gosenici, pikapolonici, metulju … otroci zlahka prepoznajo sebi bližnje značajske lastnosti, v njihovi želji po trajni preobrazbi ali le začasni zamenjavi zunanjega videza pa univerzalno človeško zgodbo o odraščanju, nenehnem spreminjanju (in minevanju) ter kdaj tudi veselju nad spreminjanjem lastnega zunanjega videza. K radoživo barviti in domišljijsko razgibani uprizoritvi sta posebej učinkovito prispevala scenografinja in kostumografinja Vasilija Fišer (zlasti z upognjenimi ovalnimi »listi«, na katerih »lovijo« ravnotežje protagonisti, ter z živopisno stiliziranimi kostumi) ter avtor burleskno humornih glasbenih in zvočnih poudarkov Gregor Strniša.

Med peterico partnersko razigranih protagonistov (lektorsko jim je pomagala Mateja Dermelj) je tokrat posebej simpatično in temperamentno podobo vitkega in slokega komarja Marka prepričljivo izrisal Matevž Müller. Leno med sicer pregovorno marljivimi mravljami je karikirala Ana Hribar, požrešno-zehajoč in zdolgočasen »zakonski« par ličinke pikapolonice Polone in gosenice metulja Pavleta pa Nina Ivanič in Jernej Kuntner. V vlogah nadležne muhe Ele in marljive čebele Pike je dogajanje dinamično zaokrožala Alenka Tetičkovič.