Več kot šestdeset lokomotiv je v muzejski zbirki Železniškega muzeja Slovenskih železnic, hranijo pa še več kot petdeset drugih vozil ter vsaj tisoč muzealij z drugih železniških področij.
Slovenski železničarji so se odločili za svoj muzej in zanj določili nekdanjo kurilnico Ljubljana Šiška. Železniški muzej je bil ustanovljen leta 1981 kot Odsek za muzejsko dejavnost Železniškega gospodarstva Ljubljana. Med njegovim nastajanjem je bila sprva na ogled le zbirka vozil v rotundi (polkrožni klonici za lokomotive), to je osrednjem delu nekdanje kurilnice, ki je razglašena za kulturni spomenik.
Leta 1996 se je Železniški muzej Slovenskih železnic predstavil javnosti z razstavo poglavitnih železniških strokovnih področij na začasnem prostoru na bližnji Kurilniški 3 v Ljubljani. Stalna razstava Razvoj železniškega omrežja in glavna strokovna področja v petih prostorih predstavlja prometni urad, gradnjo in vzdrževanje prog, razvoj železniškega omrežja, zveze, uniforme in signalno-varnostne naprave. V veliki dvorani, nekdanji delavnici, je razstavljenih deset najdragocenejših parnih lokomotiv iz muzejske zbirke.
Med najstarejšimi je »prtljažna« lokomotiva iz leta 1880, ki sta jo ustvarila konstruktorja Elbel in Gölsdorf, in sicer zato, da na lokalnih progah ne bi potrebovali prtljažnih vagonov. Kljub nerodnemu videzu so bile te lokomotive zelo okretne. 162-001, ki je na ogled, je na primer med Ljubljano in Kamnikom zelo skrajšala vozne čase.
Za vzdrževanje prog so določene službe uporabljale vozila, ki so smela po progi voziti po posebnih določilih. To so bili različni vozički, imenovani drezine, namenjeni pregledovanju prog ali prevozu materiala. Pri gradnji in vzdrževanju prog so uporabljali različna, posebej za ta dela izdelana orodja. Razstavljeno je, denimo, tirno dvigalo 756, ki je neznane provenience. Napisi na pokrovih osnih ležajev povedo, da je bilo izdelano leta 1874, piše na spletnih straneh muzeja, kratice R.P.S. pa nekateri razlagajo kot začetnice znane češke tovarne železniških vozil Ringhoffer Praga-Smichov, ustanovljene leta 1871. Dvigalo je na ročni pogon in lahko dvigne težo 2,5 tone.
V muzeju se med drugim lahko seznanite z delovanjem stare železniške postaje iz avstroogrske monarhije. Uslužbenci muzeja vam na vodenem ogledu predstavijo kako delujejo različne naprave. Slednjih je v njihovi zbirki res veliko. Načini, na katere delujejo železnice, se vse do danes niso bistveno spremenili, a namesto mehanskih naprav železnice zdaj poganjajo elektronski sistemi.