Spremembe, ki se jim bo program prilagodil, zadevajo tudi dovoljeno število obiskovalcev. V Gallusovo dvorano jih bodo lahko namesto skoraj 1500 povabili največ 490, v Linhartovo na primer vsega 190 namesto skoraj 500.
Za polovico se je zmanjšal tudi program »industrije srečanj«, saj so bili odpovedani številni mednarodni kongresi in konference, zaradi česar so se znižala tudi sredstva, s katerimi so v Cankarjevem domu, ki med javnimi zavodi od nekdaj vodi po lastnih prihodkih, financirali kulturni program. V tem programskem segmentu so s platformo profesionalnega kongresnega programa OnAir ponudili hibridno obliko prireditev, delno prenos v živo, videoprodukcijo in prenos na svetovno omrežje.
Nespremenjena bližina umetnosti
»Spet se bomo srečevali iz oči v oči,« je dodala direktorica Cankarjevega doma, »vsaj še nekaj časa bo razdalja med nami nekoliko večja kot običajno, tudi naši obrazi so se spremenili, nos, ustnice in brado prekrivajo maske, zato pa so toliko bolj pomenljive prav oči, ki si prizadevajo, da bi sogovornikom sporočile še več, saj je naša mimika spodnjega dela obraza zakrita. Ni pa se spremenila bližina, ki jo čutimo do umetnosti.«
Triindvajsetega septembra bodo odprli Tête à tête, razstavo enega od velikanov sodobne fotografije, francoskega fotografa Henrija Cartier-Bressona, predstavljenih bo sto črno-belih portretov njegovih sodobnikov, ki jih je izbral ob svoji devetdesetletnici za razstavo v londonski Nacionalni galeriji portretov.
Vrhunska gostovanja
Oktobra bo na odru Cankarjevega doma noviteta, komorna opera BalerinanirelaB v produkciji Slovenskega komornega glasbenega gledališča, Ensembla Modelo62 in koprodukciji CD s Concept operapovero. Zasnovo in glasbo komorne opere podpisuje Petra Strahovnik, režijo in scenografijo pa rocc.
Balerina, protagonistka knjige tržaškega pisatelja Marka Sosiča, je oseba z avtizmom. Avtorica novega glasbenogledališkega dela ne izpelje kot dramatizacijo izvirne zgodbe, temveč ustvari spremenljivo zvočno okolje, v katerem oživijo Balerinini navdihi in notranja stanja.
V Zlatem abonmaju bo eno od najvidnejših gostovanj nastop Simfoničnega orkestra iz Montreala pod vodstvom glavnega dirigenta Kenta Nagana z dvema mednarodno uveljavljenima solistoma: priljubljenim predstavnikom ruske pianistične šole Nikolajem Luganskim in znanim predstavnikom francoske orgelske tradicije Olivierjem Latryjem, enim od štirih uradnih organistov pariške notredamske katedrale, ki bo nastopil kot solist v Saint-Saënsovi Orgelski simfoniji.
Orgle v Cankarjevem domu bodo pele tudi na uvodnem koncertu Srebrnega abonmaja, na katerem bo oktobra nastopil skladatelj, organist in improvizator Thierry Escaich, ki velja za enega od najpomembnejših francoskih skladateljev svoje generacije; tokrat se je odločil za spored Zrcalni plesi, v katerem bo obdelal gibni impulz v glasbi različnih slogov – ter seveda sklenil z improvizacijo.
V Srebrnem abonmaju bo prihodnji mesec nastopila tudi pianistka Beatrice Rana, ki je v minulih nekaj letih razburkala mednarodno glasbeno skupnost ter požela veliko pozornosti in toplo občudovanje, angleški kritiki pa so ji pred dvema letoma podelili nagrado za najobetavnejšo inštrumentalistko.
V abonmaju Glasbe sveta bosta oktobra nastopili Rosemary Standley in Dom La Nena kot duo z imenom Birds On a Wire: francosko-ameriška pevka Rosemary Standley je zaslovela v zasedbi Moriarty, Dom La Nena pa s perfektnimi solo nastopi. V projektu Birds On a Wire sta sestavili čudovito eklektično, minimalistično in brezčasno pesmarico ter s presunljivimi nastopi navdušujeta občinstvo.
Energijska bomba iz Burkina Fasa
Gledališko-plesni abonma Veličastnih 7 se bo prihodnji mesec začel s projektom znamenite plesalke in koreografinje Carolyn Carlson Otoki, kvartetom solov in duetov plesalcev njene skupine. Uvodni glasbeni del bo pripadel novi francoski zvezdi saksofona, Guillaumu Perretu.
Dolg prejšnje sezone bodo v Cankarjevem domu poravnali z novembrskim projektom skupine iz Burkina Fasa Faso Danse Théâtre. Legendarna glasba prav takšnega Fele Kutija, spojena z ritmično nabito plesno koreografijo Sergea Aiméja Coulibalyja in »plesno hordo« šestih odličnih plesalcev, je zagotovilo, da bo Kalakuta republika energijska bomba.
Da bo december prazničen, bo zadnje štiri večere letošnjega leta poskrbel francoski koreograf Jean-Christophe Maillot z enkratno in neponovljivo koreografijo Pepelke v izvedbi vrhunskega ansambla Baleta SNG Maribor. V Ljubljano spet prihaja britanski umetnik Akram Khan, aprila prihodnje leto bo gostoval s projektom Akram Khan Company s pomenljivim naslovom Prelisičenje hudiča.
Spartak, Fellini, Ježek
Januarska velika koprodukcija SNG Opera in balet Ljubljana s Cankarjevim domom bo Spartak, balet na glasbo Arama Hačaturjana: armenski skladatelj je z likom uporniškega gladiatorja v boju s sužnjelastniško oligarhijo uspešno zajel umetniško držo sovjetskih petdesetih let, ob tem pa sta ga s pristnim navdušenjem pritegnila antični kontekst zgodbe ter univerzalnost boja za osebno in kolektivno svobodo. Nova umetniška interpretacija bo zaupana Jiříju Bubeníčku.
V okviru 31. Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala, ki bo od 11. do 22. novembra, v Cankarjevem domu v sodelovanju s Slovensko kinoteko in Cineteco Nazionale iz Rima pripravljajo retrospektivo Federica Fellinija.
V okviru kulturno-vzgojnega in humanističnega programa bo decembra izvedena koncertno-baletna predstava za otroke od 5. do 10. leta Nanine pesmi. V posebnem vesolju risarij, igračk in sanj, ki ga je ustvaril Fran Milčinski - Ježek za svojo vnukinjo, je nastalo 17 Naninih pesmi, ki so vodilo in kreativna motivacija za istoimenski balet za otroke, ki nastaja v koprodukciji Cankarjevega doma s SNG Maribor. Koreografijo podpisuje koreografinja, baletna plesalka in oblikovalka giba Valentina Turcu.
Konec novembra bo v CD 36. slovenski knjižni sejem, dogodek bo tokrat hibriden, so napovedali organizatorji, v živo in po spletu, offline in online, O + O. Država v fokusu bo Španija, mesto gost pa Novo mesto, ki letos praznuje 100-letnico novomeške pomladi.