Zahod se bo moral sprijazniti z vse močnejšo vlogo Kitajske in Indije, spreminjajo se finančna in ekonomska pravila igre, ena osrednjih kart v igri, katere pravila še niso povsem jasna in razumljiva, pa je ekologija, vključno z globalnim segrevanjem in njegovimi učinki, ki kakor koli že zadevajo vse zemeljske prebivalce.
Poskusi ohranjanja stanja stvari po besedah organizatorjev niso le iluzorni, ampak pomenijo predvsem zamujanje priložnosti za razmislek in oblikovanje vizije delovanja v novih, porajajočih se razmerah. A omenjenih sprememb ni mogoče zaobjeti z enotnim pogledom iz ene same točke, od koder bi bilo mogoče svetu narekovati, kaj in kako naj kdo počne, pač pa z razširjenim, velikim pogledom mnogih očišč različnih protagonistov.
Kako sestaviti takšen veliki pogled je tema osrednjega simpozija, ki bo prvi dan kot običajno potekal v Brucknerhausu, sobotni del, na katerem se bodo soočili umetniki in znanstveniki, pa bo letos v muzeju Lentos. V slednjem bo v programu posebej izpostavljenega umetnika letos predstavljena japonska umetnica Seiko Mikami z instalacijo Desire of Codes, v kateri avtorica prikaže, kako v informacijski družbi postaja meja med podatkovnim telesom v virtualnem svetu in fizičnim telesom vse bolj zabrisana.
Praznovanje mesta Linz, imenovan Klangwolke, ki vsako prvo septembrsko soboto zaobjame zgornjeavstrijsko prestolnico, je letos tesno povezana z Ars electronico. Jeklarska družba Voestalpine z linškega obrobja, ki festival sponzorira tudi z donacijo za eno od festivalskih nagrad, na spletni strani vabi vse, ki bi želeli s svojim enominutnim zvočnim ali vizualnim prispevkom sooblikovati Zvočni oblak, ki bo tradicionalno v soboto zvečer uprizorjen nad donavskim mostom.
Maribor v Linzu
V Ars electronica Centru bo v prostoru Deep Space med drugim predstavljen projekt 100Year City EPK Maribor, v katerem je pri oblikovanju vizije Maribora v prihodnjem stoletju sodelovalo prek 30 univerz ter 100 studijev in birojev. V nedeljski veliki koncertni noči bo simfoničnemu orkestru Brucknerhausa dirigiral Dennis Russell Davies, ki je v svoji pestri karieri sodeloval s Keithom Jarrettom in konec 70. let v Beyreuthu dirigiral Letečega Holandca, noč pred tem pa bosta v linški katedrali na posluh zvočna instalacija Teardrops in istoimenski koncert avstrijskega skladatelja Ruperta Huberja, tudi člana mednarodno poznanega tandema Tosca, ki skoraj dvajset let deluje v polju sodobne elektronske glasbe.
Pred Ars Electronica Centrom pa bo že drugič potekal »ars elektronček«, festival U19-Create your World, katerega dogodki in delavnice so namenjene otrokom in najstnikom.srednja tema letošnje Ars electronice je svetovna kriza, ki jo je mogoče razumeti kot neobhodno globalno spremembo, v kateri se bodo premešale karte in bodo doslej glavni igralci potisnjeni v ozadje, v ospredje pa se bodo prebili nekdanji opazovalci in statisti.