Cimam: Direktorji največjih svetovnih muzejev za sodobno umetnost v Ljubljani

Moderna galerija gosti 160 direktorjev in kustosov največjih svetovnih muzejev in galerij za sodobno umetnost.

Objavljeno
13. november 2011 15.00
Posodobljeno
13. november 2011 15.00
Maja Megla, kultura
Maja Megla, kultura
Ljubljana - Med njimi so direktorji in kustosi londonske Tate Modern, pariškega Centra George Pompidou, amsterdamskega muzeja Stedelijk, madridske Reina Sofia, newyorške Moma in drugi, ki so prispeli v Ljubljano na redno letno srečanje Cimam, mednarodnega strokovnega združenja direktorjev in kustosov muzejev in galerij za sodobno umetnost iz vsega sveta.

Konferenco, ki bo od 14. do 17. novembra potekala v Ljubljani, Zagrebu in Sarajevu organizirata Moderna galerija in Muzej suvremene umjetnosti iz Zagreba v sodelovanju z Ars Aevi iz Sarajeva. Na konferenci, ki je namenjena izključno članom Cimam in je zato za javnost zaprta, se bodo posvetili povsem strokovnim problemom, ki so jih uokvirili v naslov »Muzeji in mesto«, pod njim pa bodo obravnavali odnose med muzejem in lokalnim okoljem: kaj sploh je »lokalno« v času globalizma in kakšno funkcijo ima danes v virtualnem svetu muzej kot fizičen prostor.

V ljubljanskem delu konference, ki bo potekala v ponedeljek v prostorih Moderna galerije in Ministrstva za kulturo, bosta osrednja gosta na konferenci filozofinja in sociologinja dr. Renata Salecl in nizozemski arhitekt Rem Koolhas (soavtor slovite 1400 stranske knjige S,M,L,XL, ki je postala brevir arhitektov, in soustanovitelj biroja Oma; leta 2008 ga je »Time« uvrstil med 100 najbolj vplivnih ljudi).

Sprehod po osrednjih muzejih in galerijah

Ob še drugih sodelujočih, ki se bodo zvrstili v dopoldanskem in popoldanskem času, bodo goste v poznih popoldanskih urah odpeljali po osrednjih muzejih in galerijah za sodobno umetnost v Ljubljani. Najprej v Muzej za sodobno umetnost na Metelkovi (MSUM), ki se bo za javnost slavnostno odprl sicer 26. novembra, sta pa v njem že postavljeni dve osrednji otvoritveni razstavi, tako stalna postavitev zbirke za sodobno umetnost Arteast 2000+ kot tudi prva občasna razstava z naslovom Muzej afektov, ki jo je pripravila mednarodna ekipa petih kuratorjev (Bart de Baere direktor muzeja za sodobno umetnost v Antwerpnu in direktor barcelonske MACBE Bartomeu Mari ob pomoči Bojane Piškur, Leene De Backer in Terese Grandas).

Od tod jih bodo vodili na Delavsko-punkersko univerzo, v MGLC, Mestno galerijo Ljubljana, ŠKUC, TR 3 in v torek še v Center in galerijo P74. Karavana se bo za tem premaknila v Zagreb, obiskala njihove galerijske in muzejske prostore, se v sredo osredotočila na nadaljevanje konference (osrednji govornik bo arhitekt Eyal Weizman), od tam pa sledi pot še do Sarajeva.

V nedeljo, dan pred začetkom konference, so v Ljubljano prispeli že prvi gostje, ki so se na nedeljskem zajtrku v Moderni galeriji predstavili medijem po dobrodošlici gostiteljice, predsednice Cimam in direktorice Moderne galerije Zdenke Badovinac. Pilar Cortada (izvršna direktorica Cimam) je pojasnila, da je priprava takšne konference, na katero pridejo ljudje iz vseh koncev sveta, zelo zahtevna, saj je Cimam majhna organizacija, redno pa sta za njen pogon angažirani le dve, ona in njena pomočnica. »Cimam je omrežje članov, ki se na svojih srečanjih pogovarja o problemih in temah, ki se dotikajo vseh, delijo izkušnje in informacije, sočasno pa se ob obisku seznanijo z lokalno situacijo, institucijami in kulturo gostujočega okolja. Urnik je zelo natrpan, letošnje leto pa bo še toliko bolj zapleteno, ker gremo v tri mesta.«

Kako sodobna umetnost deluje v mestu

Za Elizabeth Ann Macgregor (direktorica Muzeja za sodobno umetnost v Sydneyu), je najpomembnejši del konference srečanje s kolegi in diskusije o problemih in rešitvah. » Posebno danes v času globalne krize in težav, ki jih vsi imamo, je izjemno dragoceno, da si izmenjamo poglede in tudi rešitve. Ob tem je ključen tudi ogled lokalnega okolja: kako se je muzej za sodobno umetnost umestil v mesto, kakšen je njegov vpliv na umetnike in kakšne so njegove relacije z neodvisnimi galerijskimi prostori. Poučno je videti, kako sodobna umetnost deluje v nekem drugem mestu. A kakor je v vsaki poklicu, ko se dobi skupaj skupina ljudi, bodo neizbežno ene najboljših diskusij na večerjah ob kozarcu vina. Sem slišala, da je slovensko odlično,« je smeje dodala.

Tudi Bartomeu Mari (direktor MACBE v Barceloni in sekretar Cimam) je bil pozitivno vznemirjen. Meni, da je takšna konferenca čas v letu, ko se največja količina kolegov sreča z namenom, da izmenja ideje in se uči drug od drugega, kakor tudi od govornikov, ki so vsako leto povabljeni. »V tem smislu vedno odidem iz teh konferenc z neverjetno količino energije in veliko novimi idejami. To ni isto, kot če greste na Beneški bienale ali kasselsko Documento ali druge velike razstavne dogodke, kjer ste zato, da si ogledate umetnost. Na teh konferencah si tudi marsikaj ogledamo, a prvenstveno srečamo ljudi, vzpostavimo človeški stik in si izmenjamo ideje.«

Do večera, ko se bodo zbrali iz vseh smeri neba v številu, kot ga Ljubljana še ni gostila doslej, bo tiste, ki krojijo platno sodobne umetnosti in imajo v rokah tudi škarje, ki so za to potrebne, na ljubljanskem gradu ob slavnostni večerji sprejel minister za kulturo dr. Boštjan Žekš.