Strašljiv začetek razstavne sezone v Kunsthalle na Dunaju

Program sezone 2013/14 so načeli s projektom Salon der Angst, mednarodnim izborom del na temo strahu.

Objavljeno
05. september 2013 16.18
V. U., Delo.si
V. U., Delo.si

V Kunsthalle na Dunaju, osrednjem razstavišču sodobne umetnosti v avstrijski prestolnici, so včeraj odprli prvo večjo razstavo v sezoni 2013/14.

Naslovili so jo Salon der Angst, v osnovi Salon strahu, a organizatorji že v uvodnem stavku izpostavljajo, da je nemški Angst težko preložiti v druge jezike in pomeni vsaj še nemir in vzburjenost, občutje grožnje. Pomeni globoko eksistenčno človeško občutje, za katerega vsakdo, ki osvoji nemški jezik, ve, kaj pomeni, a ga je težko razložiti z drugimi besedami.

Tega v Kunsthalle niti ne poskušajo, zato pa so se odločili za široko predstavitev fenomena z vizualnimi sredstvi. Ne le na ravni posameznika, ampak tudi skozi kolektivno izkušnjo tega občutja, skozi njegovo kulturno determiniranost in prisotnost v množičnih medijih. Prav vzporejanje kolektivnega občutja strahu in vzrokov zanj - denimo kodifikacije strahu, ki so posledica newyorškega terorističnega napada na WTC, finančne krize ali globalizacije - z individualnim je značilnost razstave, ki jo izpostavljajo.

Pogled nazaj so vzpostavili z deli Jamesa Ensorja, Alfreda Kubina, Ferdinanda van Kessla ali Francisa Picabie, na dolgem seznamu zdajšnjih umetnikov pa so Harun Farocki, Gillian Wearing, Marina Faust, Rainer Ganahl, Jeff Wall, Thomas Hirschhhorn in mnogi drugi.

Izbor je izrazito mednaroden, a za organizatorje slovenski avtorji niso dovolj strašljivi. Na seznamu vpletenih umetniških imen jih ni.

Ko klikneš na spletišče Kunsthalle, te sicer po novem preseneti tudi njena nova grafična podoba. Zaupali so jo belgijskemu oblikovalcu Boyu Vereecknu, njen nov logotip pa je povzet kar po dunajski ptici številka ena: po orlu iz mestnega grba, ki se je skozi zgodovino pojavljal bodisi kot običajna ujeda, bodisi kot dvoglava in s tako ali drugačno krono, že od srednjega veka tudi v kombinaciji s križem.

Vereecken pa je ta motiv povezal s formalnimi nazori znamenite dunajske Wiener Werkstätte izpred stoletja.

Nicolausu Schafhausnu, kustosu, ki so mu oktobra lani dodelili petletni mandat umetniškega direktorja Kunsthalle, s zdi nov logo »brutalen, a seksi.«