Salzburški poletni festival

Salzburški poletni festival je že po prvem tednu tako močno zaoral festivalsko ledino, da bo vsakršnim novim oračem težko slediti tempu.

Objavljeno
31. julij 2006 22.00
Prizor iz opere Čarobna piščal
Salzburg - Salzburški poletni festival je že po prvem tednu, še pred prvim avgustom, tako močno zaoral festivalsko ledino, da bo vsakršnim novim oračem težko slediti tempu: Mozart 22 ali vseh dvaindvajset Mozartovih oper prvič scensko uprizorjenih je tako navdušujoč projekt, da bodo tisti srečneži, ki bodo uspeli videti vsaj od pet do deset oper, letošnji Mozartov jubilej pomnili še dolgo, dolgo. Gre za idejo, fenomen, hommage in odpravo vsakršnih avstrijskih krivic do največjega genija.

Če so popravljene že vse, ne vem, najbrž ne bodo mogle biti nikoli, ker se za nazaj tega preprosto ne da, vprašanje pa je, ali bi Avstrijci to naredili radi in ali jim zadoščata svetovni pomp in Mozartove čokoladne kroglice. Nedeljska gala matineja z Dunajskimi filharmoniki v dvorani skalne jahalne šole je že pokazala približnost, celo površnost slavnostnega koncerta, kjer naj bi dosegli in pokazali festivalski pevski vrh, v resnici pa je blestela le ruska sopranistka Ana Netrebko, ki je kot pevka in umetnica razred zase. Dunajski filharmoniki pa so nedeljski honorar podarili za novo Hišo za Mozarta.

Premalo zaposleni in dobri pevci

Mozartova gala matineja Dunajskih filharmonikov je po konceptu bila prej mešanica vsega, kar so si Dunajčani in Salzburžani spomnili, kot pa sad premišljenega umetniškega koncepta. Dunajski filharmoniki bi radi pokazali vse, kar znanjo, a je že tako, da se moraš podrediti nekemu osnovnemu konceptu, ne pa da hočeš ob arije dati še uverture in celo simfonijo, medtem ko večina najbolj pričakovanh pevskih solistov stopi na oder samo enkrat. Vsekakor ni bilo jasno, čigava matineja sploh je, ali Mozartova, ali orkestrova, ali nekaterih pevcev! Pa tudi komu je namenjena!


Več o tem preberite v torkovi tiskani izdaji Dela.