V minulem letu se je med poznavalci TV serij pojavilo ugibanje, ali je zlata doba te zvrsti že za nami. Po kultnih nadaljevankah, kot so bili Sopranovi, Skrivna naveza ali Oglaševalci, ki so definirale polje nove kvalitetne TV produkcije, naj ne bi bilo več tako vplivnih in prelomnih produktov. A bera leta 2016 kaže, da je področje TV serij dovolj živahno in v čisto dobri formi.
O tem, da danes področje TV serij ohranja relevantnost, ne priča toliko dejstvo, da njihovo število neprestano raste, da raste tudi število (spletnih) ponudnikov serij (Netflix, Amazon, Hulu itd.) ampak predvsem pestrost produkcije, ki obsega tako rekoč vse žanre od komedije do akcijskih serij o superherojih in še posebej drame, kjer nadaljevanke največkrat ohranjajo kritično razmerje do nekaterih družbenih problemov, kot je družbeno razslojevanje, rasizem, seksizem itd.
Najbolj popularna TV serija je tudi letos pravljična epopeja Igra prestolov, ki tudi po sedmih letih prejema nagrade in ohranja dobre kritike. Družba HBO, ki jo producira, tudi sicer ostaja eden od paradnih konjev kvalitetne televizije. Njena letošnja novost je bila Usodna noč, kriminalna drama o pakistanskem mladeniču, ki ga želja po zabavi v petek zvečer spravi v hude težave. Zapomnili si jo bomo predvsem po prvi epizodi, ki je učna ura v počasni gradnji napetosti, vredni samega Hitchcocka. Druga novost HBO znanstvenofantastični Westworld po romanu Michaela Crichtona, ki je filmsko upodobitev dobil leta 1973, nas popelje v futuristični zabaviščni park na temo vesterna, kjer se lahko ljudje izživljajo na androidih, dokler jim ti ne vrnejo udarca.
Vohuni in mladi papež
HBO je sicer letos predvajala tudi Epixovo TV serijo Berlinski urad izpod peresa Olena Steinhaueja, avtorja vohunskih uspešnic, kot sta The Cairo Affair in The Tourist. Ta vohunska spletka, ki prepleta motiv sodobnih žvižgačev z dokaj nelaskavo podobo delovanja sodobnih obveščevalnih agencij, z ameriško Cio na čelu, se zdi od začetka nekoliko okorna, nato pa iz epizode v epizodo pridobiva na kompleksnosti in vznemirljivosti. Za razliko od te je v vohunskem trilerju Nočni receptor, mini seriji po Johnu le Carréju, začetek narejen na ravni najboljših vohunskih klasik, zaključek pa je z optimističnim koncem toliko manj prepričljiv.
HBO je zaslužen za eno najbolj kontroverznih letošnjih nadaljevank. Mladi papež nagrajenega italijanskega režiserja Paola Sorrentina z Judom Lawjem v glavni vlogi je kritično groteskni portret vladavine mladega, a konservativnega in maščevalnega papeža.
O tematskem, produkcijskem razponu TV serij priča tudi nadaljevanka Amazona Good Girls Revolt, ki se vrne v sedemdeseta leta, da bi nam približala boj ženskega novinarskega kadra na znanem tedniku za izenačenje pravic z moškimi kolegi. Amazon je letos lansiral tudi prvo televizijsko komično serijo Woodyja Allena. Kritiki Crisis in Six Scenes niso sprejeli ravno z odprtimi rokami, a starosta ameriške komedije v njej precej zabavno obravnava razmerje med potrebo po družbenih spremembah in ohranjanjem statusa quo ter naniza vrsto nadvse komičnih scen.
Ena najbolj gledljivih serij leta 2016 je znanstveno fanstastična nadaljevanka Stranger Things, ki jo je družba Netflix lansirala poleti. Avtorja in režiserja serije Matt in Ross Duffer namreč zvesto sledita zakonitostim žanra in podata prepričljivo ter privlačno zgodbo o izginotju dečka v malem ameriškem mestecu v osemdesetih letih prejšnjega stoletja, ki je le sprožilec drugih nenavadnih dogodkov, povezanih z delovanjem tajnega vladnega znanstvenega programa. V seriji navduši predvsem skupina dečkov, ki sodeluje pri reševanju zagonetke.
Komedija z grenkim priokusom
V letošnjem letu je nastalo nekaj več zanimivih serij, ki zadevajo problematiko temnopoltih v ZDA. Negotova (HBO) je dramedija (drama in komedija) o mladih črnskih prijateljicah, ki še iščeta svojo življenjsko pot. Kritike pa je navdušila predvsem dramedija Atlanta Donalda Gloverja in v produkciji FX. Zgodba o životarjenju črnskega mladeniča v devastiranem mestu je precej obupan portret razrednega razslojevanja sodobne ameriške družbe.
Ta hiter sprehod po bogati serialni produkciji kaže predvsem, da nadaljevanke svojega velikega globalnega občinstva ne podcenjujejo in ohranjajo kritičen, prepričljiv, pa tudi humoren odnos do največjih problemov naše sodobnosti.