Štirje praelementi

Avtorica idejne zasnove in režiserka celote je povabila k sodelovanju štiri uveljavljene odrske in lutkovne ustvarjalke ter jim ponudila priložnost, da vsaka na svoj način predstavijo izbrane pravljice o štirih praelementih (zemlji, ognju, vodi in soncu).

Objavljeno
10. junij 2009 08.18
Posodobljeno
10. junij 2009 08.18
 Slavko Pezdir
Slavko Pezdir
Vilinske pravljice
zasnova in režija Irena Rajh Kunaver
Fru-fru lutke Gledališče Glej
premiera 5. 6. 2009

V produkciji Lutkovnega gledališča Fru-fru je avtorica idejne zasnove in režiserka celote Irena Rajh Kunaver povabila k sodelovanju štiri uveljavljene odrske in lutkovne ustvarjalke ter jim ponudila priložnost, da kot soavtorice priredb, režiserke in izvajalke lutkovno-pripovedne uprizoritve Vilinske pravljice vsaka na svoj način predstavijo izbrane pravljice o štirih praelementih (zemlji, ognju, vodi in soncu).

Niz med seboj sicer vsebinsko povezanih, a tudi povsem samostojnih pripovedi je nadvse učinkovito in pomenljivo uvedla Katja Povše kot zemeljska Gozdna vila z domišljeno interpretacijo in oživitvijo indijske pravljice Kako je nastala zemlja ob lončarskem ali kiparskem vrtljivem podstavku, na katerem je iz mehke in voljne gline mestoma sproti kot stvarnik oblikovala in preoblikovala miniaturne protagoniste poučne pripovedi. V vlogi Ognjene vile je Iuna Ornik s pravljičnim kovčkom ter tudi z atraktivnimi plameni in drugimi izbranimi pirotehničnimi prvinami obogatila doživetje Andersenove pravljice Leteči kovček. Drugi izrazni vrhunec uprizoritve je ustvarila Ajda Rooss kot Morska vila v svoji domišljeni oživitvi inuitske pravljice Krokar in kit s »kljunatim« pokrivalom, kozarci in vodo (uporabljenimi tudi z zvočnostjo) ter lirsko nežno animacijo miniaturne marionete Vesne Gabaj na kratkih vodilih. Celotno uprizoritveno zamisel pa je zaokrožila Tina Oman kot Sončeva vila z interpretacijo sicilijanske pravljice Sončeva hči.

S posameznimi pripovedmi barvno usklajene zaslone ter pomenljive odprtine in likovne dodatke je zasnovala scenografka Petra Petan, pravljično razkošne kostume vseh štirih vil vključno s pomenljivimi pokrivali pa kostumograf Iztok Hrga. Askestsko in preprosto akustično glasbeno spremljavo s fagotom, zvončki in drugimi priložnostnimi zvočili je domislil skladatelj Árpád Balázs - Piri.

Iz tiskanega Dela.