Nedavno je pri založbi Matrix Musik (distribucija Mute, Dallas) izšla posebna plošča Trans Slovenia Express Vol. 2, nadaljevanje glasbenega navdušenja domačih ustvarjalcev, nad delom dusseldorfske zasedbe Kraftwerk.
Vsega je kriv Primož Pečovnik. On, in njegova ljubezen do elektronske glasbe. V osemdesetih letih, ko se je po ljubljanskih in drugih kleteh in alternativnih prizoriščih žagal punk, je v takrat nastajajoči založbi Dallas, skupaj z Goranom Lisico Foxom skrbel, da ne bomo prikrajšani tudi za (alternativne oblike) elektronske glasbe od Depeche Mode, do Cabaret Voltaire, Front 242, Nitzer Ebb in različnih sorodnih glasbenih pustolovščin.
Leta 1994 pa je pri angleški založbi Mute, ki je podpirala sveže elektronske zvoke, luč sveta ugledala plošča Trans Slovenia Express, na kateri so slovenski glasbeniki po svoje prežvečili glasbo pionirjev elektronske glasbe, nemške skupine Kraftwerk. Pečovnikova ideja je bila seveda nora, realizacija pa vredna vse pohvale.
Nora je bila seveda zato, ker dejansko v naših radijskih in televizijskih programih nikoli ni bilo prostora za skupino Kraftwerk, katero so poznavalci vztrajno hvalili, glasbeni opremljevalci večine elektronskih valov pa vztrajno ignorirali. Kakorkoli že, Slovenija je imela nastajajočo elektronsko glasbeno sceno, katere pop predstavnik je bila zasedba Videosex, alternativna plat medalje pa Random Logic in podobne pojave.
Slovenska elektronska glasba se je razvijala v različne smeri, od atraktivnih do dolgočasnih, zanimiv pregled tega razvoja pa ponuja nedavno izdana plošča Trans Slovenia Express vol 2., katere nastanek je spet zakrivil Pečovnik. Kot je to postala že navada, pa so glasbo Kraftwerkov po svoje obdelale tudi neelektronske skupine.
Gotovo so Laibach tudi tokrat, kot že na prvem delu, še najboljše zadeli žebljico na glavico, kajti združili so svoj glasbeni pristop s tistim, ki ga imajo Kraftwerki (saj je zelo soroden) in naredili izvirno kopijo glasbe Kraftwerkov, kar so še na prvem delu poimenovali kot projekt Krafbach. Tokrat so svojo skladbo Brat moj prevedli v Bruderschaft, s tipično mešanico laibachovskih in kraftwerskih glasbenih prijemov.
Med 14 različnimi izvajalci so med drugimi še Siddharta (The Robots), Silence (Hall Of Mirrors), The Stroj (Metal On Metal), Rožmarinke (Radioactivity), BAST (Mitternacht). Skorajda avtorske različice glasbe Kaftwerkov so široka paleta odgovorov na glasbene vplive teh nemških glasbenih posebnežev.
Pesmi:
1. Bruderschaft - LAIBACH
2. Hall of Mirrors - SILENCE feat. ANNE CLARK
3. The Robots - SIDDHARTA
4. Metal on Metal - THE STROJ
5. Computer Love - OCTEX
6. It's More Fun to Compute - TORUL
7. Radioactivity - ROŽMARINKE
8. Telephone Call - MOOB
9. Home Computer - ALENIA
10. Mitternacht - BAST
11. Metropolis - O.S.T.
12. Hall of Mirrors - LARA-B
13. Metropolis - SEQUAN
14. Sex Object - iTURK feat. MAYA