Albertina jeseni: od Muncha do romantikov in mojstrov fotografije

Na Dunaju v prihodnjih mesecih celosten pregled Munchove grafike, vrhunci fotografije, Alfred Kubin, romantiki in še kaj.

Objavljeno
06. avgust 2015 14.13
V. U., Delo.si
V. U., Delo.si

V Albertini, enem osrednjih muzejev in enem najbolj obleganih razstavišč na Dunaju, se bodo po poletju na sceno vrnili s serijo razstav, ki bodo segle v širok časovni lok zgodovine umetnosti od renesanse in Albrechta Dürerja do 20. stoletja.

Uvod v jesensko sezono bo fotografski, temeljil pa bo na zbirki kar okoli 100.000 fotografskih del, ki so jih v Albertini uspeli zbrati v relativno kratkem obdobju. V sistematično oblikovanje zbirke fotografij so se namreč v muzeju, ki slovi kot najpomembnejši muzej grafike in risbe na svetu, podali šele po letu 1999, ko so fotografsko zbirko tudi uradno izoblikovali. Čeprav so fotografska dela seveda pridobivali že tudi prej.

Črno-bele fotografske mojstrovine

Za termin med 27. avgustom in 17. januarjem 2016 napovedujejo razstavo Črno & belo, ki bo predstavljala uvod v nov programski sklop razstavnih predstavitev fotografskih del iz hišne zbirke. V izboru bo okoli 100 fotografskih mojstrovin od pionirjev tega medija na čelu s Henryjem Foxom Talbotom do klasikov, kot so Brassaï, Albert Renger-Patzsch, Robert Frank, Henri Cartier-Bresson in drugi.

Med 4. septembrom in 10. januarjem 2016 se bodo z razstavo Lyonel Feininger in Alfred Kubin; Prijateljstvo umetnikov vrnili k domači temi iz časov simbolizma in ekspresionizma. K odnosu med klasikom avstrijske umetnosti Alfredom Kubinom in njegovim nekaj manj znanim umetniškim kolegom, v New Yorku rojenim slikarjem, risarjem, karikaturistom in avtorjem stripov Lyonelom Feiningerjem, ki ga je Kubin izjemno cenil.

Vezalo ju je kratkotrajno, a intenzivno prijateljstvo, med katerim sta si izmenjala niz umetniških del in pisem, kar bo v jedru pozornosti tako razstave kot spremnega kataloga, v katerem bo objavljena korespondenca.

Munchova grafika kot vrhunec zgodnje moderne dobe

25. septembra bo sledilo odprtje osrednjega magneta za obiskovalce v jesenskem času, razstave Edward Munch; Ljubezen, smrt in osamljenost, na kateri bo mogoče videti vrhunce grafičnega ustvarjanja tega ikoničnega umetnika norveškega in svetovnega zgodnjega modernizma.

Obljubljajo okoli 120 njegovih del, ne iz lastne, ampak zasebne zbirke, v izboru pa bodo tudi Munchovi osrednji motivi, kot so variacije Krika, Madone ali Poljuba. V Albertini glede Muncha ne skoparijo s pokloni. Kar sta bila Dürer in Rembrandt za umetnost grafike v času renesanse in baroka, je Munch za grafiko moderne dobe, zapišejo. Njegove litografije, jedkanice in lesorezi predstavljajo vrhunec tega časa.

Predstavljen bo tudi Munchov Friz življenja, obsežni cikel tako slik kot risb in grafik, v katerem se je skozi celotno kariero loteval klasičnih univerzalnih tem ljubezni, rodnosti, življenja, usodnosti, spolnosti, različnih obdobij v življenju ter seveda nasprotne in enako univerzalne teme smrti. Razstava bo dostopna štiri mesece, do 24. januarja.

Donacija risb in romantika z religiozne perspektive

Umetnost starejših časov bo med 16. oktobrom in 29. novembrom prisotna na razstavi Iskanje sledi, na kateri bodo predstavili izjemno donacijo, ki so jo pridobili v zadnjem obdobju, namreč risbe iz zbirke, ki jo je po letu 1920 izoblikoval judovski odvetnik Arthur Feldmann (1877–1941). Obsega kar okoli 800 risb italijanskih, nemških, francoskih in nizozemskih mojstrov, med katerimi so tudi Dürer, Rembrandt in Poussin.

Svetovi romantike pa bo naslov razstave, ki bo aktualna med 13. novembrom in 21. februarjem. Njena tema bo umetnost romantike, obravnavana tudi z religiozne perspektive (odnosa med nemško protestantsko romantiko in katoliško romantiko Bratstva sv. Luke, ki je izšlo iz dunajske likovne akademije), izpostavljena imena v izboru pa bodo Caspar David Friedrich, Philipp Otto Runge, Carl Blechen, Francisco de Goya, Ferdinand Olivier, Karl Friedrich Schinkel, Julius Schnorr von Carolsfeld, Alfred Rethel in William Turner.