»Verjamemo, da fotografske podobe lahko spreminjajo svet, v katerem živimo,« pravi Matej Gorjup iz zavoda Fokus. Morda. Če nič drugega, so organizatorji osmega Celje Fokusa sprva skromen fotografski dogodek letos preuredili v pravcati festival fotografije, vanj vključili večino kulturnih prizorišč v mestu in Celje Fokus in z dogodki zapolnili devet dni.
Festival se je začel v petek in se bo končal to soboto, a večina razstav bo na ogled še v avgustu. Gorjup povzema koncept festivala: »V ospredje bolj kot tehnično znanje postavljamo ustvarjanje fotografskih podob. Vsa ta leta smo si prizadevali za razvoj sodobne avtorske fotografije in letošnji festival avtorske fotografije Celje Fokus je plod teh prizadevanj.«
»Že lani smo nekoliko spremenili zasnovo delavnice, letos pa smo kot nadgradnjo dodali masterclass, namenjen predvsem uveljavljenim fotografom. Toda enako dobrodošli so novi in nekdanji udeleženci, da nadgradijo tehnično znanje ter ustvarijo novo fotografsko zgodbo. Danes, ko živimo v poplavi podob in ko je v širšem regionalnem smislu fotografski poklic precej razvrednoten, je nujno poudariti in tudi razložiti, da je avtorstvo več kot le posrečen posnetek. Da je to dolgotrajen proces preizpraševanja, učenja in raziskovanja, ki, če gre vse po sreči, privede do tega, da posameznik izoblikuje sebi lasten in prepoznaven slog,« pa dodaja umetniški vodja festivala Jaka Babnik.
V tem duhu in v okviru festivalskih dogodkov v petek zvečer na pogovor o dokumentarni fotografiji v celjskem mladinskem centru prihajata dolgoletni fotograf
A vrnimo se k največjemu dogodku festivala, letošnji delavnici za ljubiteljske in bolj resne fotografe o ustvarjanju fotografskih zgodb. Že od ponedeljka, končala pa se bo v soboto, jo vodijo Matjaž Očko, Jaka Babnik, Matevž Paternoster in Klemen Razinger. Sočasno na letošnjem mojstrskem tečaju izkušeni fotografi ustvarjajo pod mentorstvom svetovno znane Anastasie Taylor Lind.
V galeriji AQ je na ogled pregledna razstava zadnjih desetih let fotografiranja Tadeja Vaukmana z naslovom Dick Skinners.
Medtem se v mestu vrstijo drugi dogodki Celje Fokusa. Na sobotnem pogovoru o analognem in digitalnem, eno ali oboje, kar ni samo dilema fotografije, je producent Chris Eckman dejal, da se zdi, da pri digitalnem procesu, še posebej v glasbi, porabimo več časa kot pri analognem: »To je po svoje paradoks, saj naj bi nam digitalna tehnologija prinašala hitrejše odgovore kot analogna.«
Doslej so na festivalu zavrteli dokumentarni film Sol zemlje o brazilskem mojstru reportažne fotografije Sebastiau Salgadu, ki je štirideset let po svetu snemal prizore vojn, lakote in izgnanstva. Na pogovoru o fotoknjigi so razpravljali, kako je ta v svetu vse bolj priljubljena in postaja medij, ki nadomešča galerije. V galeriji sodobne umetnosti so predstavili raziskovalno razstavo zapuščenih, zavrženih, odtujenih in najdenih fotografskih podob kustosov Petra Koštruna in Petra Raucha.
V zadnjih dneh festivala sledita še razstava Jake Gasarja v galeriji Plevnik-Kronkowska o največjem evropskem romskem naselju Šutka v Makedoniji in razstava Tomaža Črneja Doneski k slovanski mitologiji v mladinskem centru. Festival bodo prav tam slovesno zaprli v soboto zvečer.