Fotografski festival Fotopub, ki je trinajst let slovel predvsem po strokovnih delavnicah, je pred dvema letoma prevzela mlajša ekipa in ga konceptualno prenovila. Zdaj je osredotočen na dela mladih, še neodkritih talentov sodobne umetniške fotografije, ki bodo ob zanimivem spremljevalnem programu v Novem mestu na ogled do 8. avgusta.
Slovenska scena na področju umetniške fotografije je zelo živahna, čeprav v Sloveniji ni tržišča, ki bi preneslo tolikšno produkcijo, so povedali organizatorji festivala. Zato so avtorji tako rekoč primorani sodelovati s kolegi iz drugih držav in se povezovati z različnimi institucijami. »S festivalom si prizadevamo še razširiti možnosti za razstavljanje naših avtorjev doma in v tujini (kjer se večina letos predstavljenih avtorjev tudi izobražuje),« poslanstvo prenovljenega festivala komentirata Dušan Josip Smodej in Jure Kastelic.
»Sodobna umetniška fotografija ne izvira samo iz znanja o nastanku fotografije, saj vemo, kako preprosto je danes narediti fotografijo s telefonom. Hočemo odpirati vprašanja, kaj fotografija sploh je in kaj lahko postane. Pri tem nismo omejeni na medij fotografije kot tak, temveč ga uporabljamo le kot orodje pri podajanju konceptov, idej, pogledov na določene tematike in probleme. Stremimo k odprtosti konceptov, kar logično vodi v eksperimentiranje. Prepoznavamo, da so mednarodni trendi naklonjeni prav takemu načinu dela, kar si želimo vpeljati tudi v slovenski prostor. Festival tako spodbuja tovrstno delovanje in ga poskuša uveljaviti znotraj slovenske umetniške produkcije, kakor tudi povezati z vseevropsko umetniško sceno.«
Triindvajset umetnikov
V galeriji Lokomotiva se bosta predstavili avtorici Dorotea Škrabo (Hrvaška) in Nastja Mezek (Slovenija), na Glavnem trgu pa v dveh ločenih razstavah šest avtorjev: Alex F. Webb in Craig Wye (Velika Britanija), María Elínardóttir (Islandija), Douglas Mandry in Aladin Borioli (Švica) ter Reinis Lismanis (Latvija). V Knjižnici Mirana Jarca bodo razstavljali Tim Cullmann (Nemčija), Klemen Zupanc in Davor Kralj (Slovenija), Teresa Giannico (Italija) in Vera Vladimirsky (Izrael).
Kot skupni imenovalec razstavljajočim organizatorji izpostavljajo ravno njihovo raznolikost. »Klasična fotografija je imela določene tehnološke omejitve, kar zadeva upodabljanje realnega oziroma dokumentarno fotografijo, ki pa jih je digitalizacija odpravila. Ta jim je dala krila za nova raziskovanja medija v virtualni dobi, kar ponuja nove tematske sklope za eksperimentiranje ter odpiranje novih teoretičnih in vsebinskih vprašanj.«
Od delavnic do portfelja
Poleg razstav Fotopub ponuja še fotografski knjižni sejem in nočni glasbeni program s trinajstimi izvajalci. Eden od pomembnejših »stranskih« dogodkov festivala je tako imenovani Portfolio Review, v okviru katerega bodo mladi, še neuveljavljeni ustvarjalci lahko predstavili svoja dela mednarodnim strokovnjakom na področju fotografije. Zadnja dva dni festivala bo vsak umetnik dobil priložnost predstaviti svoje delo v dvajsetih minutah.
Komisija bo nato izbrala najboljši portfelj in avtorju podelila nagrado fotopub portfolio prize oziroma razstavo, ki jo lahko nagrajenec v kakršnikoli obliki (samostojno ali skupinsko) izvede v naslednji ediciji festivala. »Letos smo v Novo mesto povabili evropsko smetano fotografije, ki pride prav z namenom odkrivanja novih talentov in ponujanja sodelovanja v okviru organizacij, v katerih delujejo.